שוהים בלתי חוקיים
שוהים בלתי חוקייםצילום: נתי שוחט, פלאש 90

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (רביעי) עונש של 12 חודשי מאסר על זוהיר הוזייל - ערבי מהנגב שהורשע בהסעת פלסטינים לשטח ישראל בניגוד לחוק - אחד מהם אף ביצע פיגוע בשטח ישראל.

בכתב האישום נגדו נכתב כי על רקע ההתדרדרות במצב הבטחוני וגל הטרור הנוכחי, הכניס הוזייל מספר פלסטינים ליישובים וערים בדרום תמורת סכום של כמאה שקלים לאדם.

הוזייל היה מודע שאותם שוהים בלתי חוקיים עלולים לבצע פיגועים. אחד מן הנוסעים שהוסעו על ידי הוזייל התגלה בסופו של דבר כמחבל שביצע את פיגוע הדקירה בקרית גת בחודש נובמבר האחרון, בו נפצעו ארבעה בני אדם.

השופט דניאל בן טולילה הסב את תשומת לב הצדדים לכך שקיבל אמנם את הסדר טיעון עם המחבל, אך עשה זאת מתוך לבטים רבים לאור העובדה שמדובר בפושע בעל עבר פלילי עשיר מאוד ובנוסף הוא גם מחזיק הלא פחות מ-48 הרשעות בעבירות תנועה חמורות.

השופט ציין כי יכבד את ההסדר, חרף העובדה שהעונש קל יחסית לעונשים המגיעים למסיעי מחבלים - אך חריף ביחס לאישום של הסעת שב"חים לישראל.

בסופו של דבר נגזרו על הוזייל 12 חודשי מאסר בפועל, ומספר דומה של חודשי מאסר על תנאי. בנוסף הוא נדרש לשלם קנס של עשרת אלפים שקלים, רישיונו נשלל וננקטו נגדו סנקציות קשות באשר לאפשרות שיעבור פעם נוספת על חוקי הכניסה לישראל.