זוכרים ושרים
זוכרים ושריםיחצ

השנה יעמוד הערב בסימן גבורת המשפחות השכולות של גל הטרור האחרון. לצדן תישא דברים בפעם הראשונה נציגת הפצועים, החיילת אוראל עוזרי שנפצעה בפיגוע בגן שמואל. בערב ישתתפו גם אמנים רבים ולהקת 'תשע נשמות' המורכבת מפצועי צה"ל.

*****

זו השנה השלישית שבה יופץ האלבום 'שיר וזיכרון' - פרויקט של רשת ג', לינקטון ו‑ynet ובו 25 שירי זיכרון חדשים ומחודשים מבוצעים בידי אמני ישראל. קובי אפללו יבצע שיר לזכרו של אלכסנדר לבלוביץ', 'לראות במקומך', ואליעד נחום את 'רוץ קדימה' לזכר שרון אלמקיאס.

*****

רב-סמל דניאל מרש נפל ב'צוק איתן' בשעה שסייע לפצועים במהלך הפגזה, והוא בן 22 בלבד. בחייו הקצרים הספיק לבטא את האהבה שלו לצילום ותיעד רגעי טבע מזוויות מיוחדות. הצלמת ליאת לומברוזו פגשה בסיפור שלו ויזמה תערוכת צילומים מעשי ידיו. התערוכה מוצגת החל מהשבוע במרכז יצחק רבין. אוצר: אבנר אברהם.

*****

אם לא נולדתם כשחתמו על מגילת העצמאות, אין סיבה שלא תעשו את זה עכשיו. צריף בן-גוריון בשדה בוקר מזמין אתכם להגיע אליו ביום העצמאות ה‑68 ללא תשלום, ליהנות מביקור ופעילויות במקום, לראות כיצד חיו ראש הממשלה הראשון ורעייתו, ולהכריז בעצמכם על הקמת המדינה היהודית בארץ ישראל.

*****

אם "על האש" וספריי קצף כבר לא מספקים אתכם, מכון התורה והארץ עשה בשבילכם עבודה. תוכלו לרכוש דרך אתר המכון משחק אינטראקטיבי מותח ומאתגר למשפחה ולחברים. המשחק הקבוצתי מגיע בשלוש רמות, והמשתתפים נדרשים לענות על חידות העוסקות בדמויות מופת, אירועים היסטוריים ומקומות בארץ, וכל זה מנקודת מבט שורשית וערכית.

[email protected]