אליאב בטיטו
אליאב בטיטוצילום: עדן סניור

למה החלטתם לשבות?

"החלטנו לשבות לאור העובדה ש‑750 אלף בני נוער במדינת ישראל נשכחים בימים אלו ושני מאבקי עובדים בעייתיים מאוד מתנהלים על הגב שלנו, בני הנוער".

באילו מאבקים מדובר ואיך הם פוגעים בכם?

"מזה כחודשיים שובתים בוחני הנהיגה במשרד התחבורה, 60 אלף בחינות כבר התבטלו והסוף איננו נראה באופק. בנוסף לכך, רן ארז, יו"ר ארגון המורים, החליט להשבית את כל הפעילויות החוץ-בית-ספריות - טיולים, הצגות, ימי שדה ועוד".

מה הקשר בין לימודים לטסטים?

"הקשר הוא שבסופו של דבר יש ממשלה אחת, שמשרד החינוך ומשרד התחבורה הם חלק ממנה. הממשלה היא זו שצריכה למצוא פתרונות. אנחנו תלמידים ושביתת לימודים היא הדרך שלנו להביע מחאה".

למה נראה לכם שמישהו מתרגש מהשביתה הזאת?

"מבחינתנו השביתה כבר השיגה את המטרה הראשונה והעלתה לסדר היום הציבורי את המצוקות שלנו. אין היום אזרח שלא מכיר את הנושא. אני מקווה ומעריך שהשביתה תסייע גם לקדם פתרונות לעניין".

מה עשיתם בנושא עד היום?

"בשנה האחרונה נקטנו שורה של פעולות שמטרתן הייתה להעלות את המצוקות שלנו לסדר היום הציבורי. קיימנו הפגנות בכל רחבי הארץ, נפגשנו עם כל הגורמים הרלוונטיים. לצערנו עד היום ללא הועיל".

אילו תגובות אתם מקבלים על השביתה?

"אנחנו מקבלים תגובות חמות מאוד שמרגשות אותי באופן שאי אפשר לתאר. התמיכה שאנחנו מקבלים מהתלמידים היא צפויה, אבל התמיכה שאנחנו מקבלים ממורים ומנהלים מחממת מאוד את הלב. אני מקבל טלפונים והודעות ממורים שאומרים לי: 'רן ארז לא מייצג אותנו'".

מה הצעד הבא?

"אנחנו מאוד מקווים שלא יהיה צורך בצעד נוסף. הצעד של שביתה הוא סוג של מוצא אחרון ואני מאוד מקווה שתוך זמן קצר יחסית נשמע בשורות טובות".