אראל סג"ל
אראל סג"לצילום: ערוץ 20

הגוף המכונה "הועד המורחב של עובדי גלי צה"ל" הוציא לכלי התקשורת הודעה על רקע דבריו של העיתונאי אראל סג"ל על האלוף יאיר גולן בחשבון הטוויטר שלו.

סגל, נזכיר, צייץ בטוויטר, "על פי דבריו, אני מבין שסגן הרמטכ"ל שלנו הוא סגן הרמטכ"ל של הוורמכט". 

בתגובה לציוץ של סג"ל, כתב מפקד גל"צ ירון דקל "סגן הרמטכ"ל מבטא עמדה ערכית על תופעות פסולות בחברה. שריפת משפחה לא יהודית ולא אנושית. גל"צ עומדת לצד פיקוד צה"ל גם אם אתה חושב אחרת".

לבסוף צייץ סג"ל, "מכיוון שיש אנשים שלא ראו בציוץ שלי תגובה צינית ויש מי שמנצלים זאת כדי לטעון שאני מסית, אני חוזר בי".

עובדי גל"צ מסרו בהודעתם כי הם מתנגדים להתבטאות של סג"ל אך "שמחים על התנצלותו, שמראה על הפנמת הגבול הדק שצריך להיזהר שלא לעברו בעת שמעלים על נס את חשיבות חופש הביטוי מגוון הדעות בגל"צ מהוה את אחד מסודות הצלחת התחנה אך אל לתרבות הדיבור להירמס בשל המגוון", לשון ההודעה.

העיתונאי קלמן ליבסקינד פרסם התייחסות מצידו להודעה של אנשי גלי צה"ל, "למיטב זכרוני, זו הפעם הראשונה שהגוף הזה טורח להגיב על דבריהם של עיתונאי התחנה. למיטב זכרוני, זו הפעם הראשונה שוועד עובדים בכלי תקשורת מגיב, כוועד, לתוכן דבריו של אחד העיתונאים.

''למיטב זכרוני, לפני 3 חודשים, כשרזי ברקאי מתח קו משווה בין האמהות השכולות של חיילי צה"ל לאמהות של מחבלים שרצחו יהודים, "הוועד המורחב" הזה שתק כמו דג מלוח. המשפט המגוחך ביותר בהודעת הוועד, היה זה שדיבר על כך ש'מגוון הדעות בגל'צ מהווה את אחד מסודות ההצלחה של התחנה'. ובכן, בגל"צ אין שום מגוון דעות.

''בקרב מגישי התכניות היומיות הקבועות יש רוב מוחלט של עיתונאים מצד אחד, ויש את אראל סג"ל. ומה שמנסה הוועד לעשות עכשיו זה לבצע בסג"ל סיכול ממוקד. אבל אנחנו לא ניתן לו, ואם צריך להלחם, נלחם. לא הוועד הזה ולא אף אף אחד אחר יסתום פה עוד פיות. הימים האלה חלפו ועברו מן העולם".