נתן מאיר ובתו רננה במטה האו"ם
נתן מאיר ובתו רננה במטה האו"םצילום: יח"צ

נתן מאיר, בעלה של דפנה מאיר הי"ד שנרצחה בידי מחבל בעתניאל, תוקף במכתב ששיגר למזכ"ל האו"ם את היחס המנוכר לו זכו הוא ובתו באו"ם.

במכתבו מציין מאיר כי בחודש שעבר נכח יחד עם בתו הגדולה, שמנעה במו ידיה את המשך הרצח בביתם, בדיוני מועצת הביטחון. "בנוכחותנו, התלונן הנציג הפלסטינאי על כך  שמאות ילדים פלסטינאים נמצאים בכלא הישראלי. אחד מאותם ילדים שהוא דיבר עליהם רצח את אשתי! למרות השערוריה הנוראה שיש במצג שווא זה אף אחד לא מנע אותו מלהמשיך בדבריו".

"שגריר ישראל באו"ם הציג אותי ואת ביתי בדבריו וסיפר את הסיפור שלנו. אף שגריר מאומות העולם לא טרח לבוא ולנחם את ביתי בת ה17. אף לא אחד ניגש ללחוץ את ידינו. אף אחד לא התקשר או נפגש איתנו לפני או אחרי. גם לא מכתב. אפילו אתה, כבוד המזכ"ל, ישבת בתחילת אותה ישיבה ולא פצית את פיך לעברנו ולא ניגשת להביט בפנים המיוסרות מכאב", מוסיף מאיר.

"אני, אזרח העולם. אזרח פשוט וכואב שואל: האם ארגון האומות המאוחדות שואף להיות רלוונטי כאשר אין בו טיפת אנושיות בסיסית ביותר? האם נציגים שאינם יודעים להישיר מבט לעיניו של אדם ראויים לגנות דרך חיים של אדם אחר? היכן הכנות? היכן השאיפה לאנושיות שנמצאת בבסיס הקמתו של המוסד שבראשו אתה עומד? האם גוף שכזה יוכל למנוע שנאה, איבה וחוסר שיוויון?", תהה מאיר במכתבו

לדבריו, "אני יודע שמקום מגורי אינו מקובל עליך ויש על כך מחלוקת ישנה. אבל דע לך, שרבים משכני הערבים המכונים פלסטינאים שלחו לי תנחומים, היישירו מבט ובאו אל ביתי. הם יודעים ואני יודע שאת השלום האמתי אנחנו, האנשים הפשוטים, נביא".

מאיר מבקש במכתבו מבאן לשנות את נקודת המבט, "כבוד המזכ"ל, כשם שארגון האומות המאוחדות מעלה על נס את זכויות הפלסטינים כך עליו לזכור את רצונם הלאומי של היהודים לקבל לידיהם את הערים שעליהם חלמו אלפי שנים. מיליארדי מאמינים בכל העולם מכירים עד כמה קשורים היהודים לארץ התנ"ך. פתרון של שלום אמת חייב להתחשב גם בחלומו של העם היהודי".

"אפשרו לנו לקדם בסבלנות רבה את חיינו המשותפים למען הדורות הבאים. אם בכל זאת תתעקשו לסייע, אנא ממך, עזרו לנו לבנות גשרים וחיבורים בין בני האדם ולא גבולות וגדרות", חתם מאיר את המכתב.