השלישיה, ההורים והצוות הרפואי
השלישיה, ההורים והצוות הרפואיצילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה

שלישיית בנות זהות נולדה לפני כחודש בניתוח קיסרי שנערך במרכז הרפואי להלל יפה בחדרה להדאיה בדראן, אשה בת 33 מהישוב זמר.

משקלי הלידה היו 1.735 ק"ג, 1.920 ק"ג ו- 1.560 ק"ג, והשמות שניתנו להן - לוגי'יין, אלין ותאלין. השלוש אושפזו למעקב וטיפול בפגיה.

"כמי שגדלה כבת יחידה להורי, רציתי מאוד משפחה גדולה", ספרה בדראן, אם לחמישה בנים מלבד שלישית הבנות. "בהריון האחרון, שישי במספר וספונטני לחלוטין, התפללתי לבת", היא מחייכת כשהיא מספרת כמה הופתעה לגלות כי בסקירה גילתה שלא מדובר בבת אחת, אלא ב- 3, וכי מכיוון שכולן בשלייה אחת, הרי שמדובר בשלישיה זהה".

"מדובר באירוע נדיר שבספרות המקצועית מצוין שמתרחש באחד בכמאה אלף הריונות", מציין ד"ר חיים דוד, מנהל חדר הלידה ב"הלל יפה" , שהיה מי שיילד את שלוש בנותיה של הדאיה. "כיום, לרוב, שלישיות אינן מתקבלות באופן ספונטני, וההמלצה בהריון מרובה עוברים היא לבצע דילול עוברים בגלל הסיכון לאם ולתינוקות. במקרה הזה, דילול בכלל לא היה אופציה כי כולן היו בשלייה אחת, וכל שנותר הוא לעשות מעקב הריון צפוף ו"לסחוב" את ההיריון ככל הניתן לשבוע מתקדם".

הדאיה אכן הייתה במעקב של המרפאה להיריון בסיכון ואף אושפזה מספר פעמים בשל צירים מוקדמים. בשבוע ה- 32 להריון בוצע הניתוח הקיסרי.

ד"ר מיכאל פלדמן, מנהל מחלקת יילודים ופגים, שטיפל בעוללות הטריות, משבח את האם, את התינוקות ואת הצוות שביצע את מעקב ההיריון, "ראשית, כל הניהול הטרום לידתי של הדאיה היה מיטבי למצב המדובר. בזכות מעקב ההיריון ובזכות ההקפדה של הדאיה, היא הגיעה לשבוע מתקדם, שבו לתינוקות היה סיכוי מצוין להיוולד עם מינימום בעיות בריאותיות, כפי שאכן היה בפועל.

שנית, אפשר לומר שגם הילדות, בעודן בבטן האם, 'חילקו' את המשאבים של סוכר- חלבון- שומן ביניהן באופן שיוויוני, ובעצם שמרו זו על זו , כך שהתפתחותן ברחם הייתה תקינה, וכן משקל הלידה שלהן היה טוב ביותר בהקשר של לידת שלישיה".

היום, 4 שבועות מיום לידתן ולאחר שהראו עליה יפה במשקל והתפתחות תקינה, משוחררות הקטנות עם הוריהן לביתן. "ההתרגשות היא רבה", מסכמת הדאיה, "אמא שלי מאושרת מכל הנכדים הרבים, וכך גם אנחנו".