יוסגר. זיו אורנשטיין
יוסגר. זיו אורנשטייןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט המחוזי בירושלים הכריז היום (ראשון) על גרי שאלון וזיו אורנשטיין, שניהם אזרחי ישראל, כבני הסגרה לארה"ב, בהסכמתם.

השניים יוסגרו לשם העמדתם לדין בגין שורה של עבירות, ובהן חדירה לחומר למחשב, הימורים באינטרנט, עבירות ניירות ערך, הפעלת עסק בלתי חוקי להעברת כסף והלבנת הון.

בספטמבר 2015 העבירה ארה"ב בקשה להסגיר לידיה את שאלון ואורנשטיין נוכח כתב אישום שהוגש נגדם ונגד אדם נוסף ע"י חבר מושבעים גדול פדרלי במחוז הדרומי של מדינת ניו יורק בארה"ב, בגין 7 עבירות פליליות שעונשן המצטבר עשוי להגיע לעשרות שנות מאסר.

השניים נאשמים שם כי הריצו מניות בארה"ב משנת 2011 ועד היום בדרך של הקמת חברות קש, רכישת מניות מוגברת והפצת מיליוני הודעות כוזבות באמצעות הדואר האלקטרוני שמטרתן היתה לקדם את רכישת המניות ולהעלות בכך את ערכן.

לאחר שבוצעו פעולות אלו, מכרו השניים את מניותיהם המורצות באופן מתואם, והלבינו את פירות ההונאה בדרך של העברת סכומי הכסף דרך חשבון בנק קפריסאי לחברות קש נוספות.

במרץ 2016 התקבלה מארה"ב בקשת הסגרה משלימה בגין כתב אישום מתוקן שהוגש נגד השניים במחוז הדרומי של מדינת ניו יורק בארה"ב, בה התבקשה הסגרתם, בין היתר, בגין עבירות של חדירה לחומר למחשב והימורים באינטרנט בנוסף לעבירות בגינן התבקשה הסגרתם בבקשה ההסגרה המקורית.

באותו יום, התקבלה מארה"ב בקשת הסגרה נוספת בגין כתב אישום שהוגש נגד גרי שאלון במחוז הצפוני של מדינת ג'ורג'יה בארה"ב, בה התבקשה הסגרתו בגין עבירות של חדירה למחשב והתחזות.

הפרקליטות הגישה עתירה מתוקנת להכרזת השניים כבני הסגרה, וכאמור נוכח הסכמתם להיות מוסגרים הכריז עליהם היום השופט משה יועד הכהן כבני הסגרה והורה כי יוחזקו במשמורת עד להסגרתם בפועל.