מאסר בפועל. אילוסטרציה
מאסר בפועל. אילוסטרציהistock

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש של 20 חודשי מאסר בפועל וקנס של 200,000 ש"ח על יבואן שהיה נאשם מרכזי בפרשת הברחת האלכוהול שהתבצעה במחסני הערובה 'ישקול'.

במסגרת הסדר טיעון תוקן כתב האישום והיבואן מצדו הודה בעבירות אשר יוחסו לו והורשע. בית המשפט התייחס בגזר הדין לכך שהיבואן היה היה הראשון מבין הנאשמים שהודה וקיבל אחריות על מעשיו.

בנוסף, קיבל בית המשפט  את עמדת המדינה, לפיה לא בכל מקרה שבו נחקר מחליט לשתף פעולה עם חוקריו, פורס את גרסתו אשר גם מפלילה אחרים, הוא מקרה בו יש להתייחס לנחקר כמקור אשר יש לכסותו ולהעניק לו הגנה של עד מדינה או בדומה. בית משפט הביע את עמדתו כי בעניין זה לא מדובר במחדל של המדינה.

השופט דחה את בקשת הסנגור שלא לגזור על היבואן מאסר בפועל וכתב, "אי הטלת עונש מאסר בפועל על הנאשם תהיה בה משום מסר לציבור כי בית המשפט אינו רואה ביבואן ובעלים של חברות יבואניות אשר מעלים מסים בסכומי עתק, לאורך זמן, בתחכום ובשותפות עם אחרים, כמי שביצע מעשים חמורים ופגע בציבור ובקופתו כמו גם בשלטון החוק, פגיעה של ממש".

לפני כשנה הוגשו כתבי אישום נגד 15 נאשמים בפרשה בפרשה שעניינה הברחת משקאות חריפים של מותגי פרימיום בינלאומיים לתחומי ישראל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

ה-15 מואשמים כי בין השנים 2010 ל- 2013 לפחות, פעלו יחד בקנוניה חסרת תקדים בהיקפה ובתחכומה, להנמיך מחירי משקאות אלכוהול ולהבריחם מחוץ לנמל אשדוד תוך שהם פועלים להונות את שלטונות המכס הן ביחס לסוג האלכוהול שיובא ובעיקר ביחס לגובה עלות רכישת האלכוהול בחו"ל. בכך גזלו מקופת המדינה למעלה מ-36,000,000 ש"ח.