דגלון על כל קבר
דגלון על כל קברצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בבית העלמין הצבאי בהר הרצל נערך היום (ראשון) טקס "דגלון לנופל" הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך ונציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר עפרה קלינגר.

במהלך הטקס הונחו על ידי חיילי צה"ל דגלוני מדינת ישראל על כלל הקברים בחלקה הצבאית. הרמטכ''ל הצדיע לחללי החלקה ולזכר כל הנופלים במערכות ישראל.

פרויקט "דגלון לנופל" נערך זו השנה החמש-עשרה, כמסורת המבקשת לכבד ולהוקיר את הנופלים אשר שילמו בחייהם את מחיר ההגנה על שלומה וביטחונה של מדינת ישראל.

מסיומו של הטקס בהר הרצל ועד ליום הזיכרון לחללי צה"ל, תושלם הנחתם של דגלוני מדינת ישראל על קבריהם של כל חללי מערכות ישראל בבתי העלמין הצבאיים ובחלקות הצבאיות.

"הערב יונח הדגל על קברי חללי מערכות ישראל כשהוא מעוטר בסרט שחור - אות לאובדן ולכאב הכרוכים בתקומת עמנו", אמר איזנקוט. ''בשם עם ישראל כולו, יעברו חיילי צה"ל, יחד עם חניכי תנועות הנוער, בין המצבות ויציבו את הדגלון למרגלות כל שם, לזכר כל אחד ואחת מהנופלים''.

הרמטכ''ל הסביר כי הנחת דגל ישראל על הקברים היא הדרך ''להצדיע לבנינו ולבנותינו שיצאו למשימותיהם, פעלו לאור ערכי השליחות, הרעות ואהבת המדינה, וחירפו נפשם למען אותה המטרה- ההגנה על המדינה ועל אנשיה. אני מתחייב לפניכם כי צה"ל ימשיך ללוות אתכם ולחבק אתכם, יוסיף לשאת את זכר יקירכם, ללכת בדרכם ולשוב לכאן מדי שנה בשנה להצדיע ביראת כבוד לכל אחד ואת מהם.

''היום גם נזכור את נעדרי צה"ל ואת החללים שמקום קבורתם לא נודע, ואנו מבטיחים כי לא ננוח עד אשר נשיב את כולם לגבולותינו", כך איזנקוט. 

סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף משפחות והנצחה, אריה מועלם, אמר  "בשם אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון אני מתחייב לכן המשפחות כי נמשיך בחובתנו המוסרית לשמור על זכר יקירכן- נמשיך גם כאשר הצפירה לא תושמע, כשדגלי הלאום יחזרו לראש התורן, גם אז כששלהבת הנרות תיכבה, גם כשהימים יהפכו חזרה מימי קודש לחול- כי זו מחויבותנו ולאורה אנו פוסעים".