הר הרצל, הערב
הר הרצל, הערבצילום: דוברות המשטרה

טקס הנחת דגל האום על קברי חללי המשטרה נערך הערב (ראשון) בחלקת המשטרה שבבית העלמין בהר הרצל.

האירוע נערך במעמד המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך, נציבת השב"ס רב-גונדר עפרה קלינגר, סגן המפכ"ל ניצב זהר דביר ומשפחות שכולות.

במהלך הטקס הונחו דגלוני מדינת ישראל על כלל הקברים בחלקה המשטרתית. המפכ"ל הצדיע לחללי משטרת ישראל הטמונים בחלקה זו. עד לערב יום הזיכרון יונחו דגלים על קבריהם של כלל חללי משטרת ישראל הטמונים ברחבי הארץ.

"כאן, בחלקת המשטרה בהר-הרצל, אנו מתייחדים עם זכרם של 1,450 חללי המשטרה לדורותיהם, ששכלה משטרת ישראל מיום הקמתה", אמר המפכ''ל אלשיך. ''פניהם כפני החברה – בני כל המגזרים והעדות – שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, מכל שורות הארגון ומכל קשת פעילויותיו''.

אלשיך הוסיף כי מאז יום הזיכרון אשתקד הצטרפו 16 חללים לרשימת חללי המשטרה. ''אבות ובנים, אחים ואחיות, בעלים ונשים - אחים למשפחת המשטרה''.

לדבריו הנחת הדגל על קברי כל אחד ואחת מהחללים, הוא שילוב יהודי של הרכנת ראש מחד והנפת הנס מאידך. ''זהו החיבור שהוא המשמעות שאנו נותנים למחיר הכואב לעמנו, לארגון וכמובן למשפחות השכולות. 

''כמפקדה של המשטרה, אני גאה לפתוח כאן, בחלקת המשטרה, את מסע הנחת הדגלונים על קברי החללים", הדגיש המפכ''ל. ''ביום הזיכרון נעמוד עם משפחת השכול כולה, נחבר יחדיו בין אבלו של הפרט לאבלו של הציבור וה'יחד', נחבר יחדיו בין מי שאיבדנו במעלה הדרך, לבין התוואי, בו אנו צועדים בתקווה משותפת''.