מבשרת אדומים
מבשרת אדומיםפלאש 90

שני נערים בני 12.5 ו-15 נעצרו במהלך הלילה שבין שבת לראשון על ידי בלשי המשטרה אולם לאחר חקירה שוחררו לפנות בוקר אל מחוץ לתחנת המשטרה המבודדת באזור E1  הסמוך למעלה אדומים, ללא שהשוטרים הסיעו אותם חזרה לביתם ואף לא אפשרו להם לעדכן את הוריהם, כך אומרים בארגון חוננו.

השניים נאלצו לנסוע בטרמפים לפנות בוקר, אולם כאשר הגיעו לירושלים נעצרו בשנית בידי בלשי ימ"ר ש"י באותו החשד.

כעבור כמה שעות הם הובאו לבית משפט שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בשישה ימים בחשד לניקוב צמיגי כלי רכב של ערבים בתקופה האחרונה.

אחד מהם חשוד גם בהחזקת נשק לאחר שהמשטרה טענה כי החזיק אקדח, אלא שמתברר שמדובר ככל הנראה באקדח גז מדמיע שנמצא בביתו. השניים הכחישו את המיוחס להם ומעצרם הוארך עד ליום ג'.

במהלך הדיון העלה עו"ד אביחי חג'בי המייצג את השניים מטעם ארגון חוננו, את התנהלות המשטרה שעצרה, שחררה ועצרה שוב, תוך שהיא פוגעת בזכויות הקטינים ומשאירה אותם באזור מבודד לפנות בוקר, אולם השופט קבע כי אין להתחשב בכך לעניין בקשת המעצר. בארגון חוננו הגישו לבית המשפט המחוזי ערר על ההחלטה.

"התנהלות משטרת ישראל מבזה, בלשון המעטה", אומר עו"ד חג'בי. "שליחת קטינים באמצע הלילה מחוץ לתחנת המשטרה במקום עוין ללא מתן האפשרות ליצור קשר עם הוריהם, הינה התנהגות המעידה כאלף עדים על זלזול וחוסר רגישות באשר לקטינים רכים בני 12 ו-15 וזכויותיהם. צר לי שהתנהלות כזו קיימת במשטרת ישראל בשנת 2016". 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, "תיק החקירה נשוא המעצרים המוזכרים בפנייתכם נמצא בחקירה ועודנו מתנהל. לפיכך לא ניתן ליתן פרטים בעניין זה. עם זאת, יובהר, כי היחידה פעלה בהתאם לנהלים ולצווי בית המשפט ובכפוף לחוק".