מדליקי המשואות בכנסת

במשכן הכנסת התכנסו היום (שני) 14 משיאי המשואות בטקס שייערך בערב יום העצמאות בהר הרצל, בסימן "גבורה אזרחית- מדינת ישראל מצדיעה לאזרחיה".

במהלך האירוע קיבלו משיאי המשואות אות הוקרה מיו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין.

יו"ר הכנסת פנה למשיאי המשואות ואמר "כל אחת מהמשואות מבטאת את האור שכל אחד מכם מפיץ סביבו ויחד הן עוצמה ערכית ואנושית, מסר קולקטיבי של העם הזה, אחדותו וכוחו. אתם, שמגלמים כל אחד בדרכו את הגבורה האזרחית, נותנים לכל 'המתלוננים' סיבות לגאווה רבה ומסמלים את הדרך לחברת מופת ערכית, מוסרית, אכפתית ולא אחת גם מרגשת".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה "השנה חשבתי שנכון שהמדינה ואזרחיה יצדיעו לאותם אזרחים פשוטים שהייחוד של גבורתם הוא שהיא אינה מבחינה בין דת, גזע ומין, היכולת לעשות דברים טובים למען האחר, לא בשביל פרסום או תגמול, אלא רק מתוך רצון להיות טובים ולתרום לאחר. אם נצליח לגרום לאזרחי ישראל לומר "אני רוצה לעשות מעשה טוב" פעם בשבוע, שבועיים או שנה, הצלחנו להעביר את המסר של חברה עם ערבות הדדית, שאומרת שכולנו בני אדם שווים".

צילום: חזקי ברוך
צילום: חזקי ברוך

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת פנה גם הוא למשיאי המשואות ואמר "כישראלים הפכנו לעיתים את התלונות לספורט לאומי ואנו אוהבים מאוד למנות את האתגרים והבעיות שניצבים בפנינו, והנה יושבים כאן 14 אזרחים שעושים משהו כדי לשנות, לוקחים אחריות על הכלל. אתם מקרינים לכל עם ישראל לקיחת אחריות ואכפתיות. המדינה כולה נושאת עיניה אליכם והלב מתמלא בגאווה".

לפני האירוע התכנסו המשתתפים לצילום המסורתי של משיאי המשואות עם יו"ר הכנסת, השרה רגב ויושב-ראש הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית אברהם דובדבני.