פעילות בבית ספר
פעילות בבית ספרצילום: זהות

"מפעלות הציונות הדתית" בשיתוף ארגון "זהות", ארגון "אשכולות" והאגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, עורכים זו השנה השלישית את מיזם "בעוז רוחם", במסגרתו מתקיימים בבתי הספר ובערים פעילויות חינוכיות, סיורים באתרי מורשת קרב וטקסים חווייתיים ברחבי הארץ.

סמנכ"ל "מפעלות הציונות הדתית", עדי אביני, אומר לערוץ 7 שיום הזיכרון הוא הזדמנות חשובה להנחלת ערכים וציונות לציבור הרחב, "חשוב לנו מאוד שביום הזה לא יהיה רק דכדוך ובכי, אלא התחזקות והסתכלות על הישגי המדינה הזאת".

לדבריו הפעילויות המיוחדות הופכות את היום הזה לחוויתי יותר, "עשינו פעילות מקדימה בתוך בתי הספר, ולמדנו על הנופלים. ערכנו סיורים בעקבות הלוחמים ומחר נקרין סרטונים על הנופלים בטקסים בלמעלה מעשר ערים ברחבי הארץ.

"גולת הכותרת - האירוע באוניברסיטת תל אביב, שבו ישתתפו בני נוער, תלמידים וסטודנטים, דתיים ושאינם דתיים שיקיימו מעגלי שיח בהובלת 'גשר' ומתוך אווירת האחדות הם יגיעו לטקס שבו ישתתפו גם הרב הראשי של ת"א יפו, הרב ישראל מאיר לאו, והרמטכ"ל לשעבר תא"ל במיל' גבי אשכנזי''.

אביני הסביר, ''חשוב לנו מאוד לחבר את בני הנוער שנמצאים ערב הגיוס עם יום הזיכרון. ציונות היא לא מילה גסה לכן חשוב לכוון את השיח ביום הזה לדיבור על ערכים וציונות".