''עם ישראל חייב לך תודה גדולה"

שירות הביטחון הכללי נפרד הערב (שני) מראש הארגון היוצא יורם כהן, באירוע חגיגי שנערך במרכז הארץ במעמד נשיא המדינה ריבלין, ראש הממשלה נתניהו, שרים, חברי כנסת, אנשי המוסד ובכירים נוספים ממערכת הביטחון.

"אתה איש עתיר זכויות, יורם, שומר ישראל. פטריוט אמיתי ואוהב עמו וארצו", אמר ריבלין. ''אזרחי ישראל חייבים המון לשירות הביטחון הכללי, והם חייבים המון לך- עם ישראל חייב לך תודה גדולה''.

הנשיא ציין כי אנשי השב"כ נקראים להגן על המדינה לא רק מאויביה בחוץ אלא גם מסכנות פנימיות. ''זוהי המשימה הסבוכה והרגישה מכולן שבה אין גבולות חיצוניים שיעזרו להבחין בין טוב לרע. מכם, אנשי שירות הביטחון הכללי, נדרשים עצבים של ברזל. סבלנות, הכרות מעמיקה עם החברה הישראלית, הדמוקרטיה הישראלית, והטבע האנושי''.

''בחודשים האחרונים, יורם, נוכחתי באופן בלתי אמצעי, במאמצים האדירים שעושים אנשי שירות הביטחון הכללי ואתה בראשם, כדי לאפשר לאזרחי מדינת ישראל חיי שיגרה גם בתקופה הקשה הפוקדת אותנו", אמר ריבלין.

הוא סיפר כי עודכן באופן שוטף על פעולות מניעה וסיכול שמתרחשות כמעט מדי יום ביומו. ''ניכר היה שבפעולות הללו השב"כ יודע היטב את דרכו, את מחויבותו לטובת המדינה ולא נותן לבלבל אותו, לא מימין ולא משמאל. ראיתי אותך יורם, גם בשעות המורכבות. שעות בהן דיממה הארץ והשירות עמד תחת מתקפה.

''שמעתי אותך מחזק את אנשיך, בתבונה, בשיקול דעת. עלינו להיזהר מהכפשה ומהחלשה של שירות הביטחון הכללי. פגיעה בשירות הביטחון הכללי או בכל זרוע אחרת מזרועות הביטחון, היא פגיעה בביטחון ישראל", הבהיר ריבלין.

צילום: תקשורת שב"כ
צילום: תקשורת שב"כ

הנשיא ברך את ראש השב"כ הנכנס, נדב ארגמן. ''אנחנו בעידן שבו מדינות ויחידים פועלים ללא לאות כדי לרגל, לחבל ולגנוב מידע. התלות שלנו במערכות הטכנולוגיות גדולה, ואיתה גדלה גם הפגיעות, לוחמי השירות היום משתמשים באקדח אבל גם במקלדת כדי להגן על ביטחון מדינת ישראל''.

בשנים האחרונות, ציין ריבלין, צועד השב"כ אל קדמת הטכנולוגיה עם מערכות מידע חכמות שיוצרות בסיס רחב להרתעות ולסיכול פיגועים. ''לצד זה הארגון הקפיד להמשיך ולהיות ארגון שמבוסס בראש ובראשונה על 'מודיעין אנושי'. אני מקווה שגם בעתיד נמשיך ונשמור על האיזון בפיתוח התבונה האנושית לצד השימוש ביתרון הטכנולוגי.

''בימים האלה שבין זיכרון השואה, זיכרון התקומה, וחגיגת העצמאות, אני רוצה לאחל לכולנו חג עצמאות שמח. עם ישראל כולו עומד אתכם. בהצלחה נדב, תודה יורם. היו ברוכים", דברי הנשיא באירוע.

ראש השב"כ היוצא, יורם כהן, סיפר על מסלול חייו, על היותו ילד שובב בשכונות שפירא וקריית-שלום בתל-אביב, על לימודיו במדרשיית 'נועם', על חבריו לצוות מסיירת גולני ועוד.

כהן הודה לראש הממשלה על ''שאיפשר לשירות לפעול באופן מקצועי וממלכתי - גיבה ואישר את מרבית המבצעים המורכבים והרגישים שהובאו לפִתְחו.

''תודה מיוחדת לכל העמיתים שפועלים אתנו במשותף - צה"ל, משטרת-ישראל, המוסד, שב"ס ופרקליטות המדינה. זאת, על מנת לאפשר לשירות לעמוד במשימותיו ולהגיע עימו להישגים משותפים אל מול האיומים הרבים איתם אנו מתמודדים".

כהן סיים באומרו ''עתה, שהצבע הוא 'ארגמן', ברצוני לאחל מקרב לב, לראש השירות, חברי, נדב, הצלחה בהתוויית דרך נכונה ומנהיגות מעצבת בהובלת הארגון להתמודדות אפקטיבית עם אתגרי השירות".

ראש השב"כ הנכנס, נדב ארגמן, פנה ליורם כהן ואמר כי ''קצרה היריעה מלסקור את המבצעים, שהובלת ובהם היית שותף, ואת תרומתך העצומה לחשיפת תאי טרור ולסיכולם. במהלך שנות כהונתך כראש השירות התמודד שב"כ עם גלי טרור ועם סיכול מנגד.

"הידע העשיר והתובנות המשמעותיות שלך, על עולמות התוכן המודיעיניים, מהווים בסיס איתן לחשיבה האסטרטגית, ליכולות המקצועיות ולתורות הלחימה של הארגון. יורם, היית ותישאר איש שירות הביטחון, העושה את המירב מתוך אהבת אמת לעם ולמולדת".

ארגמן סיפר כי כהן הוביל ליבת העשייה של שירות הביטחון הכללי, כמנהל וכמפקד. ''עיצבת את פני השירות וחינכת דורות של מנהלים. פעלת במקצוענות ללא פשרות, בנחישות, ביצירתיות ובתבונה. ולצד זאת, הפגנת רעות ומנהיגות.

''לאורך שנים התווית את הדרך, חותמך ניכר בכל. בשם עובדי השירות ומנהליו אני מבקש להודות לך על שירותך ועל תרומתך רבת השנים לביטחון המדינה".

לדברי ארגמן, המציאות הביטחונית מציבה אתגרים מורכבים, להם השב"כ נערך יום יום, שעה-שעה. ''אני משוכנע ובוטח ביכולות של אנשינו להתמודד עם איומים אלה, ולעמוד בהצלחה באתגרים הרבים הניצבים בפנינו''.