זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: מד"א

ארגון "לביא", העוסק בזכויות האזרח ומנהל תקין, פנה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בבקשה כי יאתר ויפעל נגד עובדי הניקיון הערבים אשר סרבו להעניק סיוע לפצועות הפיגוע בשכונת ארמון הנציב בירושלים.

"היום יצאו מספר נשים מבוגרות מבית האבות לטייל בטיילת ארמון הנציב. במהלך צעידתן הותקפו הנשים על ידי מחבלים בני בליעל, והללו דקרו אותם בחלקים שונים בגופן." פתחו את מכתבם, "נשים אלו נפצעו קשה, ונפלו ברחובה של עיר מדממות ומשוועות לעזרה, תוך כדי שהן וחברותיהן מבקשות מהעוברים והשבים במקום להזמין אמבולנס על מנת להציל את חייהן של הפצועות." כתבו בארגון לביא לראש העיר.

בארגון הוסיפו כי יתכן ועובדי הניקיון במקום הינם עובדי עיריית י"ם "למרבה הצער, פועלי ניקיון שנכחו במקום התעלמו מתחינותיהן של הפצועות הקשישות וחברותיהן. הדעת נותנת כי פועלי ניקיון אלו מועסקים על ידי עריית ירושלים, ומכאן פנייתי אליך ראש העיר."

לסיום ביקשו מראש העיר לפעול ולאתר את זהות העובדים ולנקוט בצעדים כלפיהם "המעשים המתוארים הינם עבירה חוק לא תעמוד על דם רעך, תשנ"ח-1998. אולם, שאט הנפש שמקרה זה מעורר בקרב מי שלב אדם לו, איננה מאפשרת להתייחס להתנהגותם הבזויה של עובדי הנקיון רק בהיבט הפלילי.

משכך מכובדי, אבקשך להורות על בדיקת ואיתור פועלי הנקיון שסרבו להושיט עזרה לקשישות פצועות הפיגוע, ולנקוט בכל הצעדים שברשותך על מנת להביע בפרהסיה את שאט הנפש שבה רואה העיר ירושלים התנהגות זאת."