יואל חסון
יואל חסוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

במחנה הציוני מבהירים לי"ר המפלגה ח"כ יצחק הרצוג כי אין לו מנדט לחתום על הסכם עם הליכוד ולהצטרף לממשלת אחדות.

ח"כ יואל חסון אמר כי "הליכוד מעולם לא הצטרף לממשלת אחדות, כי כך מחליפים שלטון".

לדבריו ההצעה שהעביר הליכוד לא הייתה להצטרף לממשלת אחדות אמיתית, כלשונו, אלא להכתיר את נתניהו לקדנציה חמישית. ''לי ולחברי התנועה אין שום כוונה לקחת חלק במהלך כזה.

''אני שמח שהרצוג קבר את ההצעה ודחה אותה על הסף, ואני סומך עליו שלא ייקח בחשבון הצעות דומות בעתיד", הוסיף חסון. ''בעוד מספר ימים כשייפתח מושב הקיץ, יעלו על סדר יומה של הכנסת נושאים כבדי משקל, מתקציב ועד מתווה הגז''. 

לדבריו המחנה הציוני חייב להמשיך להוביל את האופוזיציה מול ממשלת הליכוד. ''עלינו להתכונן היטב למושב הקרוב ולהבטיח שנמשיך להציב אלטרנטיבה טובה יותר לציבור, אלטרנטיבה של ביטחון אמיתי, כלכלה הוגנת ואיחוי השסעים בחברה.

''אלה הערכים שבשמם הצביעו למחנה הציוני 800,000 אזרחיות ואזרחים. הם בחרו בנו כדי לא לבחור במדיניות הפקרת הביטחון והפגיעה בכלכלה של הליכוד", הדגיש ח"כ חסון.

גם ח"כ שלי יחימוביץ' מתנגדת בתוקף לכניסת מפלגתה לקואליציה. היא כתבה לפעיליה כי את ההצעה שהעביר הליכוד להרצוג ''היה צריך לדחות בבוז כבר מזמן. לצערי זה לא קרה. בשיחות פנימיות הבעתי את עמדתי במלים חדות וחריפות פי כמה ממה שאני כותבת כאן, ובפועל אני פשוט מונעת את השגיאה הזאת".

''לא מדובר על ממשלת אחדות. מדובר על ממשלת ימין לכל דבר, כשמפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים. כלום אחד גדול ומהדהד שכל כולו נתפר כדי שלא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת - הבית היהודי", הוסיפה.

ח"כ אראל מרגלית מיהר לשגר מכתב לראש הממשלה נתניהו, בו הבהיר ''לא אצטרף לממשלתך הקיצונית, אל תחשיב את קולי במשא ומתן. תהא אשר תהא החלטת חברי מפלגתי''.

חברת הכנסת סתיו שפיר אמרה כי כניסה לממשלת הימין היא בגידה בבוחרי מפלגת העבודה. ''שנה שלמה הבטחנו שזה 'אנחנו או הוא'. בשום שלב לא אמרנו 'זה אנחנו, וגם הוא'. עצם הדיון המתמשך על זחילה פנימה מביך אותי", אמרה שפיר.

לטענתה, הממשלה הנוכחית היא הגרועה וההרסנית בתולדות המדינה. ''בניגוד לממשלות גרועות לפניה, היא לא מסתפקת בהרס כלכלי, ברשלנות מדינית וברפיסות ביטחונית, אלא גם אחראית להתפוררות מוחלטת של המרקם החברתי ושל עמוד השדרה המוסרי של עם ישראל. זו ממשלת השיסוי והפילוג'', הוסיפה.

אלו תנאי הרצוג להצטרפות לממשלה

האמירות החד משמעיות של הח"כים נגד הצטרפות המחנה הציוני לממשלה, נשמעו בעקבות הפוסט שפרסם ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ובו פירט את שורת התנאים שהציב כדי להצטרף לקואליציה.

הוא חשף כי בשנה האחרונה קיבל מידי יום פניות להיכנס לממשלה. ''לכולן עניתי - לשבת שם בלי להחזיק את ההגה - לא מעניין אותי. אני לא ועדת קישוט'', כתב הרצוג. 

לדבריו השמועות על פריצת דרך היו מוקדמות. ''עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת - אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות. כולם אוהבים את המושג 'אחדות'. אבל בעיניי מה שקובע היא שאלת הדרך המשותפת''. 

הרצוג הציג את התנאים לכניסת המחנה הציוני לממשלה, ''אם אקבל את המנדט לעצור את מסע ההלוויות הבא ולבלום את סכנת החרם הבינלאומי, להחזיר את ארצות הברית ואירופה להיות בנות ברית, לפתוח משא ומתן עם מדינות האזור ולהיפרד מהפלסטינים לשתי מדינות כדי לעצור את מסע הטרור המתמיד - אז אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה.

''אם אקבל מנדט להוריד את יוקר המחיה, להגן על הציבור במתווה הגז, לשמור על בית המשפט העליון, לבעוט לכל הרוחות את החקיקה הגזענית המתועבת– כשזה יקרה אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה", הסביר.

הוא הגיב לפרשנויות שנשמעו בשבועות האחרונים שניבאו את סוף דרכו הפוליטית. "שמעתי את הלגלוג הסרקסטי ואת הנבואות על קץ דרכי הפוליטית אין ספור פעמים בחיי, מצד אותם פרשנים שהוכו בתדהמה כשהבאתי 24 מנדטים, יותר מכל מועמד בדור האחרון והובלתי את מפלגת 'העבודה' ו'המחנה הציוני' לסף כיבוש השלטון. 

"גם כשערימות מילים אלימות ומסיתות שוטפות את התקשורת והרשתות החברתיות אני לא שוכח שציניות והומור תפל לא באים במקום מנהיגות, אחריות ושיקול דעת קר ומפוכח. תפקידו של מנהיג לעמוד מול כל אלה, בלי חשש, להוביל ולנצח", דברי יו"ר המחנה הציוני.