סוארס. הביא ברגליו את האליפות לברצלונה
סוארס. הביא ברגליו את האליפות לברצלונהצילום: רויטרס

זו לא העונה הטובה ביותר בתולדות מועדון הכדורגל הקטאלוני, ברצלונה. בכל זאת, מליגת האלופות היא הודחה על ידי יריבתה לליגה הספרדית, אתלטיקו מדריד ובכך נמנעה מלשחזר את זכייתה בכל התארים האפשריים.

עם זאת, עם חלק התקפי כל כך מוכשר וקטלני, הסגל של ברצלונה העונה היה אחד המסוכנים באירופה כולה והפוטנציאל הקיים בו גדול עד מאוד. בשורה הסופית - הסגל המוכשר והנפיץ הוא זה שהביא לה הערב (מוצאי שבת) את תואר האליפות בליגת העל הספרדית, ה'לה-ליגה'.

זו לא הייתה העונה הטובה ביותר של ליאו מסי, כוכבה של ברצלונה ומי שנחשב זה שנים כשחקן הטוב ביותר בעולם. חלק מרכזי בעונה הוא בכלל החמיץ בשל פציעה. בלעדיו, רבים הימרו, ברצלונה לא תוכל ליריבותיה כמו ריאל ואתלטיקו מדריד. אך עם חלוץ כמו לואיס סוארס לברצלונה לא באמת היו מתחרים, גם אם האליפות הוכרעה רק בסיום העונה הערב.

עם 40 שערים, ו-6 משחקים בהם כבש שלושער העונה, כולל האחרון הערב בניצחון ברצלונה על גראנדה בתוצאה 3:0, הפך לואיס סוארס לחלוץ הטוב ביותר בליגת העל הספרדית, טוב יותר מרונאלדו, מסי וניימאר.

אז נכון, זה לא היה קל כמו שהיא חשבה שזה יהיה, אבל השורה התחתונה היא החשובה: ברצלונה זכתה באליפות שנייה ברציפות ו-24 בתולדותיה.

למרות מיני משבר שהתחיל עם הפסד בקלאסיקו לריאל מדריד, שכבר פיגרה ב-10 נקודות בעונה הנוכחית, זכתה ברצלונה באליפות הליגה כשניצחה בכל חמשת המשחקים האחרונים שלה, עם מאזן שערים בלתי נתפס של 24 כיבושים ואפס ספיגות. 

כעת, משהודחה מליגת האלופות, תתרכז ברצלונה בגמר הגביע מול אתלטיקו בילבאו. האם זה יסתיים בתואר שני העונה או במפלה?