הבמה הדתית בערד
הבמה הדתית בערדצילום: ירון רבינוביץ,עיתון הצבי

בערב יום העצמאות התקיימה לראשונה במה עירונית לציבור הדתי והמסורתי בעיר הדרומית ערד.

האירוע התקיים כחלק ממהלך גדול של התארגנות משותפת של גופי הציונות הדתית בעיר ושיתוף פעולה עם ראש העיר החדש, עו"ד ניסן בן חמו, והנהלת העירייה.

"לראשונה בתולדות ערד הצלחנו להגדיל משמעותית את התקציב המיועד לאוכלוסייה שומרת מסורת ולעבור מאירוע מצומצם בחצר בית כנסת לאירוע עירוני מרשים בכיכר העיר, היה קידוש ה' גדול ומרגש" מספר דובי חלקיה, מנהל גרעין בנ"ע בערד ורכז מחלקת תרבות תורנית בעירייה.

לאחר לימוד קהילתי לסיום יום הזיכרון החל האירוע בתפילה חגיגית משותפת בבית הכנסת המרכזי בהובלת רב העיר הרב יוסף אלבו, משם צעדו המתפללים עם דגלים לכיכר המרכזית בערד שם כבר המתינה להם תזמורת "תוצרת הארץ" עם הרבה שמחה ואנרגיות.

הזמר אייל כהן הצליח לחבר למעגלים דתיים וחילוניים כאחד. הנהלת העירייה הצטרפה גם היא לריקודים וראש העיר קרא בנאומו לבני הציונות הדתית מכל רחבי הארץ לבוא ולהתיישב בערד, "אנחנו זקוקים בערד לצעירים מלאי רוח נתינה ואחריות לאומית, נעשה כל שביכולתנו לסייע בקליטה של המשפחות החדשות".

העיר ערד סובלת בשנים האחרונות מעזיבת צעירים ונסיגה דמוגרפית מהחמורות בישראל. בימים אלו מתארגן גרעין משפחות חדש של תנועת הבוגרים של בני עקיבא. "בעקבות שבת קליטה מוצלחת במיוחד שהתקיימה בשבת הגדול נוצרה התעניינות גדולה ואנחנו נערכים לקיים שבת קליטה נוספת בשבת "במדבר", משפחות שמחפשות קהילה ומשימה לקיץ הקרוב מוזמנות להצטרף בשמחה" מסכם חלקיה.