סמוטריץ: ליישם הריבונות במעלה אדומים תחילה

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ בצלאל סמוטרץ' (הבית היהודי), השתתף היום (חמישי) בכנס מחקרי יהודה, שומרון ובקעת הירדן באוניברסיטת אריאל, שם דנו ביוזמה להחלת ריבונות ישראלית על שטחי יהודה ושומרון והתמודדות החברה הערבית עם החלטה זו.

"במשך הרבה שנים הייתה על השולחן במדינת ישראל פתרון אחד בלבד לקונפליקט: תכנית שתי המדינות שמתבססת על תכנית החלוקה", פתח סמוטריץ' את דבריו. ''המציאות מוכיחה כי גם לשמאל אין פתרון. גם בלי הערכים היהודיים והציוניים, כל מי שעיניו בראשו מבין שהקמת שתי מדינות איננה ריאלית".

לדבריו גם הגבולות שהשמאל הקיצוני ביותר משרטט לעצמו לא יתקבלו על ידי מנהיג מתון בעולם הערבי. "הימין לא השכיל כמעט למצב בשיח הישראלי תכנית מבוססת שאפשר לדון בה. הרעיון של החלת הריבונות איננו תכנית שלמה, אלא מונח כבסיס לתכנית שאיננה מבוססת על חלוקת הארץ אלא על איחודה, ומכאן הפתח רחב לאפשרויות רבות.

"הטרור הערבי לא נובע מיאוש אלא מתקווה להקמת מדינה ומשאיפה לאומית, ולכן הדרך לגדוע את הטרור מהשורש, יקרה רק אם נגדע את התקווה למדינה פלשתינית ולשאיפות לאומיות", הסביר.

"מי שירצה להמשיך לחיות פה תחת שלטונה של המדינה היהודית, יקבל חיים טובים וזכויות פרט", הבהיר ח"כ סמוטריץ', ''מי שרוצה לממש את שאיפותיו הלאומיות יעשה זאת במקום אחר. יש לעבור מניהול הסכסוך להכרעתו".