אזכרה לנרצחי הטבח
אזכרה לנרצחי הטבחצילום ארכיון: רויטרס

רוז'ה צוקרמן, נשיא ארגון הגג של הקהילות היהודית בצרפת, שלח מכתב לנשיא פסטיבל קאן, פייר לסקיור, ולשרת התרבות הצרפתית אודרי אזולאי, בו הוא דורש שלא לפרסם את הסרט "מינכן – סיפור פלסטיני".

הסרט מציג את אנשי המשטרה והשירות החשאי הגרמני כמי שביצעו למעשה את הרצח של 11 האתלטים הישראלים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972, ולא את אנשי ארגון הטרור "ספטמבר השחור" כמי שעומדים מאחורי הרצח.

"אני מודאג מהכוונה להקרין את הסרט בערב מיוחד לקידום הקולנוע הערבי בפסטיבל קאן. הסרט מציג את הפלסטינים כלוחמי חופש ומאשים את השוטרים הגרמניים ברצח הספורטאים הישראלים" כתב צוקרמן.

הוא הוסיף כי "הסרט גורם לשינוי שערורייתי של עובדות היסטוריות. שידורו בפסטיבל קאן הוא שערורייה אפילו גדולה יותר מאשר בהקשר של אלימות וטרור שהופנתה כלפי ארצנו, שמעניקה כעת לגיטימציה לסרט".   

בתסריטו של הסרט "מינכן – סיפור פלסטיני", שבויים על ידי נסרי חג'אג', נכתב כי "הכל הסתיים כאשר כוחות הבטחון הגרמניים פרצו למגורי הספורטאים הישראלים והרגו 5 שוטרים גרמניים ועוד 11 ספורטאים ישראלים".

הסרט אמור להיות מוקרן בימים הקרובים כחלק משיתוף פעולה בין פסטיבל קאן לפסטיבל הסרטים הבינלאומי של דובאי.

מתקפת הטרור בכפר האולימפי במינכן התרחשה בתאריך 4 בספטמבר 1972, כאשר שמונה מחבלים מארגון "ספטמבר השחור" פרצו למגורי הספורטאים הישראלים בכפר האולימפי ולקחו בני ערובה את חברי המשלחת הישראלית. במהלך ניסיון החילוץ של כוחות המשטרה הגרמנית, נרצחו 11 ספורטאים על ידי המחבלים.