יעלון בבית החולים עם אם הקצין ומפקדו
יעלון בבית החולים עם אם הקצין ומפקדוצילום: דוברות הדסה

שר הביטחון משה יעלון ביקר היום (ראשון) בבית החולים הדסה עין כרם את קצין צה״ל שחר רודיטי אשר נפצע קשה מפיצוץ המטען שאירע בכניסה לכפר חיזמא ביום שלישי האחרון.

מצבו של הקצין מוגדר כעת בינוני, הוא בהכרה מלאה ומתקשר עם בני משפחתו. 

״התרגשתי לבקר את הקצין ולפגוש אותו ואת משפחתו, המגלים תעצומות נפש של ממש״, אמר השר שקיבל מהרופאים סקירה על מצבו הרפואי של רודיטי ועל הניתוח הממושך שעבר.

״מה שנדרש עכשיו הוא זמן עד השיקום. יש כאן רופאים מצוינים וסביבה תומכת, ואני בטוח שכוח הרצון שלו ושל משפחתו יסייע לו לחזור לחיי עשייה ויצירה״, הוסיף יעלון.

מעצר המחבלים

אחר הצהריים הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, צה''ל והמשטרה, נעצרו שני מחבלים שמעורבים בהנחת מטען החבלה בכניסה לחיסמא. משירות הביטחון הכללי נמסר כי חלה התקדמות משמעותית בחקירת השניים. שאר הפרטים מצויים תחת צו איסור פרסום.

סג''מ רודיטי, מפקד מחלקה, זיהה חפצים חשודים במהלך סיור בכביש המוביל לכפר חיזמא, ואחד מהם התפוצץ. מאוחר יותר התברר שמדובר במטעני חבלה מאולתרים. 

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו לאחר הפיגוע כי כוחות הביטחון פשטו על חנויות ובתים בכפר בסמוך למקום הפיצוץ והחרימו קלטות ממצלמות אבטחה, במטרה לשים יד על המחבלים שהטמינו את מטעני החבלה.