ח"כ אראל מרגלית (העבודה) שעלה לכותרות בשבועות האחרונים בעקבות הסרטון הבוטה נגד הימין, טען בדיון סגור של פורום "סנהדרין" בתל אביב כי יש לעשות שימוש בכוח פיזי מול תופעות התלהמות בימין הקיצוני.

"יש להתמודד בכוח, מילולי ולפעמים גם בכוח פיזי", נשמע מרגלית בהקלטה שפורסמה בחדשות 2. "יש פה תופעות שצריך להתמודד איתן בכוח - בכוח מילולי ולפעמים גם בכוח פיזי, כמו שומר בבר כששניים רבים ושולפים אקדחים", אמר.

"אני רציתי לעורר חלקים גדולים בציבור שמסתכלים על ההתבהמות והאלימות ופשוט הולכים הביתה במקום לשים לזה גבול. אי אפשר להישאר אדישים וצדקניים".

מרגלית טען כי צריך להגיב נוכח התופעות המתחוללות בחברה הישראלית. "אי אפשר שכמה חבר'ה כל כך קיצוניים השתלטו על השיח של מה זה להיות פטריוט, מה זה באמת להגן על המדינה. יש פה מאבק על דמותה של המדינה: לפני 2,000 שנה בירושלים לא נאבקו, ובאו הקנאים והביאו לחורבן בית שני - ושאר החבר'ה היו מנומסים במקום לשבור להם את הידיים והרגליים. מי שרואה שיש פה אנשים שעסוקים בחורבן הבית, שיקום ויתייצב מולם, בשפה בוטה ובכוח".

"אני מצטער לומר שזה חלק מהמאבק על זה שהמדינה תחזור לשפויים, ולא אכפת לי אם הם ימניים, במרכז או מהשמאל. יש פה ציבור גדול של שפויים שלוקחים להם את המדינה מתחת לידיים".

מרגלית הוסיף, "יש מי שזוכרים מה זה טוהר הנשק, מה זה צה"ל שיודע לבקר את עצמו. גם כשאנחנו היינו חיילים ידענו שאנחנו לא מושלמים, אבל ידענו לדבר, לבקר, לשים לעצמנו גבולות - וגם להשתמש בכוח נגד אנשים מתלהמים שלוקחים אותנו למקומות הזויים".

מלשכתו של ח"כ מרגלית נמסר בתגובה: "הגיע הזמן להפסיק להושיט את הלחי השנייה בפני הימין הקיצוני. הרפיסות שבאה לידי ביטוי בניסיונות להיכנס לממשלה חייבת להשתנות. כמובן שהכל חייב להיעשות על פי חוק".