אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

במבצע ביקורת שנערך על ידי אנשי רשות המסים בצפת והסביבה נתגלה כי 13% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

במסגרת המבצע נערכו 151 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים בחצור הגלילית, ראש פינה, כרמיאל, קריית שמונה, פקיעין, ראמה, נחף ועוד.

בחנות לתכשיטי זהב בצפת אליה הגיעו מבקרי הרשות נמצאו הכנסות לא רשומות של כ-6500 ₪. בעל החנות טען "סתם רשמתי ששולם, לא שילמו לי באמת".

בעסק למיזוג אויר בצפת נמצא צ'ק לא רשום של 1200 ₪. בעל העסק הסביר "קיבלתי את הצ'ק אתמול, לא הספקתי לרשום". בתחנת שטיפה למכוניות בקרית שמונה גילו המבקרים הכנסות לא רשומות של כ- 1500 ₪. בעלי המקום טענו "זה כן רשום, רואה החשבון שלנו יראה לכם איפה".

בחנות מתנות בראש פינה לא נרשמה העברה בנקאית של 500 ₪. מבקרי הרשות שמעו מבעל החנות את ההסבר הבא "אני מחכה שישלימו לי את התשלום ל- 800 ₪ ואז אוציא חשבונית כוללת".

במסעדה אליה הגיעו המבקרים נמצא תיעוד להזמנה של עשרות מנות לאירוע ותשלום מקדמה בגינה. לאחר שהמבקרים ביקשו לראות את ספרי העסק, התברר כי אחת העובדות העלימה אותו בטענה כי הבעלים אמר לה לא לתת אותו למבקרי הרשות.

לאחר שהוצא צו בעניין, נתפסו יומן ההזמנות, פנקסי החשבוניות והספרים ונמצאו הוכחות לאי רישום הכנסות.

במאפייה בכפר ראמה לא נרשמה קניית ביקורת ובעל המקום הסביר "הקופה מקולקלת". גם באיטליז בחורפיש נערכה קניית ביקורת סמויה שלא נרשמה מספר ימים לפני המבצע. במקרה זה טען בעל העסק "אשתי היה חולה באותו יום, אני לא זוכר כלום".

המבקרים תשאלו לקוח שירד ממונית בצפת לגבי גובה התשלום שהשאיר. לאחר מכן נבדק סרט הקופה של הנהג ולא נמצא בו תיעוד לתשלום זה. הנהג טען "הדפסתי קבלה אך הלקוח לא רצה וקרעתי אותה, זו נסיעה ראשונה שלי".