למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: יעקב נעומי, פלאש 90

ההסתדרות הכריזה היום (ב') סכסוך עבודה בחברת דן בדרום, חברה-בת של דן המפעילה את קווי האוטובוס באשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, שדרות, אופקים, נתיבות, להבים וכן במושבים וקיבוצים רבים.

מההסתדרות נמסר כי הרקע לסכסוך הוא אופן התנהלותה של החברה, ''הפוגע אנושות בעובדיה הנהגים. התנהלות זאת כוללת בין היתר חלוקה בלתי הגיונית והוגנת של סידורי העבודה, אי תשלום שכר בהתאם לשעות העבודה של הנהגים בפועל, תשלומי שכר חלקיים, תשלומי שכר באיחור וליקויי שכר נוספים''.

כבר לפני כחודשיים נשלח מכתב התרעה למנכ"ל החברה על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף, בו הוזהר בורנשטיין כי אם החברה לא תשנה את דרכיה ותחדל מהפגיעה בעובדים, ההסתדרות תכריז בה סכסוך עבודה - אולם המצב נותר על כנו ואף החמיר.

לאור ההכרזה על הסכסוך, מחר (יום ג') תיערך אסיפת חירום לעובדי החברה, בה יוסבר להם על המהלך ועל השלכותיו. האסיפה תתקיים בין השעות 08:00 ל-10:00 בבוקר ברציפי דן בדרום בתחנה המרכזית בבאר שבע, ובמהלך שעות אלה ייתכנו שיבושים חמורים בפעילות קווי האוטובוס של החברה. כתבים וצלמים מוזמנים להגיע ולסקר את אסיפת העובדים.

עובדי דן בדרום התאגדו בתחילת השנה, ובחודש פברואר הכירה הנהלת החברה בהסתדרות כארגון היציג. החברה מעסיקה כ-300 עובדים.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, אמר היום "דן בדרום נכנסה ברגל שמאל לנגב, והיא מצויה במצב אותו ניתן לתאר רק כ'אנרכיה ניהולית'. הנהגים לא צריכים להיות הקורבנות של דרכי ההנהלה, נמאס להם ובצדק.

''אני קורא להנהלת דן בדרום להתעשת ולקחת את החברה בידיים, לנער אותה היטב ולהתחיל לנהל אותה כראוי. אני מדגיש כי אם לא יהיה שיפור מיידי, לא נהסס להשבית את החברה בתוך שבועיים", איים.