פוטין וארדואן. השניים עדיין במתיחות
פוטין וארדואן. השניים עדיין במתיחותצילום: POOL New רויטרס

אחרי שנראה שהמתיחות בין רוסיה לטורקיה בעקבות הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי הצבא הטורקי בחודש נובמבר האחרון, מעט שככה, דווקא אירוע גמר הפיינל-פור של מפעל היורוליג שהתקיים אמש עורר את המתיחות מחדש.

אמש נפגשו צסק"א מוסקבה הרוסית ופנרבחצ'ה אולקר הטורקית למשחק על תואר אלופת אירופה לעונת 2015/16, כשהיחסים בין שתי הקבוצות היו לטובים מאוד, החל משני המאמנים ששיחקו יחד ואימנו יחד לאורך זמן רב בקריירה, וכלה בשחקנים ששיחקו בשתי הקבוצות. מעבר ליריבות ספורטיבית, לא היה דבר נוסף על הפרקט.

הרוסים עוד הובילו ב-21 הפרש במהלך המשחק, אך הטורקים לא הרימו ידיים ועם הרבה נחישות ולחימה הצליחו לכפות שיוויון בתום הזמן החוקי של המשחק. בהארכה הצליחו הרוסים להתעלות ולנצח בגמר היורוליג מאז 2008.

אולי זהו המשחק המותח, אולי זוהי האכזבה ואולי הדבר בכלל נעשה כבדיחה, אך חבר הפרלמנט הטורקי, סמיל טאיאר צייץ בחשבון הטוויטר שלו מיד בתום שריקת הסיום כי הוא היה רוצה שעוד מטוס רוסי יפול. 

טאיאר התייחס בדבריו למטוס הקרב הרוסי שהופל על ידי הצבא הטורקי בגבול עם סוריה, ועורר סערה גדולה כמובן ברוסיה אך לא פחות מכך בטורקיה.

אמנם המתיחות העויינת על פני הקרקע שככה, אך מסתבר כי היחסים בין שתי המדינות נמצאים במשבר קשה מאז הפלת המטוס הרוסי, כשברוסיה עדיין מפעילים שורה של סנקציות נגד המדינה הטורקית, זכר להפלת המטוס בנובמבר. 

לאחר הביקורות הרבות שקיבל חזר בו חבר הפרלמנט הטורקי טאיאר מדבריו כשאמר כי "איך יכול להיות שאני כאחד שהתנגד להפלת המטוס הרוסי, אדרוש לבצע את אותה הטעות בפעם השנייה. אם כבר הסיפור הזה הגיע לרמה שכזו, אגיד שזו הייתה בדיחה".

בדיחה או לא, את המתיחות בין רוסיה לטורקיה הוא לא הצליח להרגיע.