שחקני אוקלהומה הבוקר
שחקני אוקלהומה הבוקרצילום: רויטרס

חשבתם שהדחתה המפתיעה של סן אנטוניו בחצי גמר המערב על ידי אוקלהומה סיטי היא הסנסציה הגדולה של ליגת ה-NBA העונה? תחשבו שוב. הבוקר (שלישי) המשיכה אוקלהומה את העונה המפתיעה שלה כשהפעם הקורבן הייתה לא אחרת מאשר האלופה המכהנת ומי שנחשבת פייבוריטית לזכיה באליפות הליגה הטובה בעולם בפעם השניה ברציפות, גולדן סטייט. 

אקלהומה הגיעה למשחק הראשון בסדרת הגמר מול האלופה ובאולמה הביתי גברה על הווריורס בתוצאה 108:102. פתאום האלופה כבר לא פייבוריטית. 

אוקלהומה, אצלה בולטים שני שחקנים בלבד, כבר היו בפיגור בן 14 נקודות, אך מחצית שנייה מדהימה של ראסל ווסטברוק, גרמה למהפך בשליטה במשחק ובהובלה. יחד עם הגנה חזקה לאלופה מגולדן סטייט לא היה הרבה סיכוי כשאת הרבע האחרון ניצחה אוקלהומה סיטי בתוצאה 23:14.

המשחק אמנם נפתח בהיסוס מה מצד שתי הקבוצות, אך האלופה ידעה לצאת ראשונה למיני ריצה בזכות דקות מצוינות של קליי תומפסון. תומפסון היה שם גם כשהיריבה העיקשת שממול הצליחה לקזז את ההפרש לארבע נקודות בלבד עם 42:46, כשקלע 2 שלשות רצופות שנתנו מעט אוויר לשחקני האלופה. 

גם חזרתו של סטף קרי ללוח הנקודות ולכושר המשחק שלו שלפני הפציעה לא עזרה לאלופה מול האופי הגדול של שחקני אוקלהומה סיטי.

כאמור, מי שלקח את המושכות אצל אוקלהומה במחצית השניה הוא ראסל ווסטברוק שלאחר שפתח את המשחק עם סל אחד בלבד מתוך עשרה ניסיונות מהשדה, נכנס לכושר מטורף ברבע השלישי אותו סיים לבדו עם 19 נקודות. יחד עם קווין דוראנט שהשווה בשלשה ל-88:88 בתחילת הרבע הרביעי, השניים לא הביטו לאחור, למרות ניסיונות קאמבק של האלופה כל הדרך אל הניצחון המפתיע ביותר מזה שנים בליגת הכדורסל הטובה בעולם. ועוד במעמד גמר המערב.

אחרי שהפסידה שלוש פעמים לאלופה בעונה הרגילה, כולם במשחקים צמודים, אוקלהומה מנצחת דווקא ברגע החשוב ביותר, במשחק הגמר הראשון בסדרה. הניצחון של אוקלהומה על גולדן סטייט, דווקא באורקל ארינה, אולמה של האלופה, נחשב כהישג גדול עוד יותר שכן כעת הת'אנדר עולים לרצף של שלושה ניצחונות חוץ מול שתי הקבוצות הבייתיות ביותר ב-NBA, גולדן סטייט וסן אנטוניו, שספגו במשך העונה הרגילה כולה שלושה הפסדי בית בלבד יחד.

המשחק הבא בסדרת גמר המערב בין אוקלהומה לגולדן סטייט ייערך באורקל ארינה בלילה שבין שלישי לרביעי.

האם אלופת ה-NBA תודח כבר במעמד גמר המערב?