חברת הכנסת מיכאלי
חברת הכנסת מיכאליצילום: פלאש 90

ח''כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) מסבירה לשרון גל בתכנית "כלכלי בלילה" על נחיצות התקנות שפרסמה השרה איילת שקד, ולפיהן זוגות יחויבו בארבע פגישות גישור, ללא ייצוג של עורך דין, טרם הגשת תביעה לגירושין.

עורכת הדין ענבר שנהב, מומחית לדיני משפחה וגירושין, טענה בתכנית כי החוק יפגע בנשים וכי הוא יגרום לעיכוב בהליכי הגירושין. "עם כזאת מסה של תיקים, הן לא יצליחו להשתלט", אמרה שנהב.

מיכאלי שהיתה מיוזמי התקנות הללו השיבה לטענה והבטיחה "לא יהיו תורים ועיכובים. החוק תוחם 45 יום מפתיחת התיק לסיים את ההליך".

ח"כ מיכאלי הסבירה כי המדינה לא יכולה לחייב זוג להגיע לגישור וכי הדבר חייב להיעשות בהסכמת בני הזוג, "התיק לא יפתח בבית המשפט או בבית הדין הרבני אלא ביחידת הסיוע. שם יש צוות שהוא גם טיפולי וגם משפטי, והמשפחה תבוא לשם ותקבל את כל האפשרויות שיש לה לנהל את הפרידה או את הסכסוך בדרכים שהם לא מאבק משפטי".

לדבריה מטרת התקנות היא "להרגיע" את המצב הקשה בתחום הגירושין, "זירת הגירושין היום הפכה למרחץ דמים, זירה אלימה ומדממת בצורה בלתי רגילה שהסובלות והסובלים הכי גדולים ממנה זה ילדות וילדים. אנחנו מגדלות ומגדלים דורות של נפגעי פוסט טראומה מגירושין.

''אנשים מבזבזים הון עתק על מאבקים משפטיים. מה שאנחנו מציעות ומציעים זה הפוגה, את האופציה לצאת מזה מחוזקים ועל הצד הטוב ביותר בשביל כולם".