עו"ד איתמר בן גביר, מראשי מפלגת 'עוצמה יהודית', מותח הבוקר (חמישי) ביקורת על צהלות השמחה בימין נוכח מינויו הצפוי של אביגדור ליברמן לשר הביטחון.

לטענת בן גביר, "ליברמן כיהן כשר חוץ של מדינת ישראל במשך שנים רבות ולא זכור אפילו מעשה אחד שעשה שיוכיח את האג'נדה הימנית שלו מלבד הצהרות שלא היה בהם כל ממש".

"יתרה מזאת, ליברמן החזיק את ההגה גם על משרדים חשובים כמו ביטחון הפנים וגם שם ראינו אפס מעשים ובעיקר דיבורים", הוסיף.

בן גביר מבקש להזכיר כי אפילו ברמת ההצהרות לא ברור שליברמן בימין. "הוא דיבר על החזרת ישראל לקווי כביש שש, מספר בגאווה כי הוא מוכן לוותר על שטחי ארץ ישראל ואין לו משנה אידיאלוגית סדורה", טוען בן גביר.

לדבריו, "הסכנה היום גדולה פי כמה כאשר ליברמן יבקש להוכיח לכל המתקיפים אותו כי הוא אדם פרגמטי ואצל ליברמן מדובר בנוהל קבוע: הוא מותקף, נלחץ ואז מנסה לאגף משמאל. ליברמן תמיד מזכיר לי את אריק שרון ואני מקווה שלא נגלה שזה גם המודל לחיקוי שלו".

יחד עם כל האמור אומר בן גביר כי יש סיבה אחת למסיבה והיא הדחתו הצפויה של שר הביטחון משה יעלון, "בוגי עשה נזק אדיר להתיישבות, רדף מאחזים, לא נתן גב לחיילים, ובסופה של כהונתו אף  גיבה ביטויים המשווים את הצעירים החלוצים מהגבעות לנאצים - יש כאן מסר חשוב ביותר שכל שר יצטרך לזכור לפני שהוא מפנה עורף לבוחריו ולמי שהביא אותו לתפקידו" .