בכר ובדרה. מאמינים
בכר ובדרה. מאמיניםצילום: האתר הרשמי של הפועל באר שבע

הכל כבר מוכן למשחקי סוף העונה בליגת העל שבכדורגל, אז תוכתר אלופת המדינה לעונת 2015/16.

שתי המוליכות, הפועל באר שבע ומכבי ת"א קיימו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לקראת משחקיהן שיקבעו מי תהיה האלופה. 

ברק בכר מאמן האדומים מבירת הנגב אמר כי השחקנים והצוות המקצועי מוכנים לרגע האמת של העונה. "אני מרגיש שאנחנו יודעים מה לעשות בכל רגע במשחק. עם כל מה שמסביב, צריך לשחק כדורגל ולנצח את המשחק ואנחנו קבוצה מספיק טובה בשביל לעשות את זה" אמר מאמן באר שבע.

לדברי בכר, ההפסד במחזור הקודם מול חיפה באצטדיון סמי עופר הוא כבר היסטוריה. "המסקנות מהמשחק בחיפה הן שצריך לנצח. יכול להיות שבמשחק הקודם היינו קצת מבולבלים, תיקו טוב, תיקו לא טוב, זה היסטוריה. עכשיו אנחנו יודעים שחייבים לנצח כדי לקחת אליפות".

על היריבה מסכנין ושאלת חוסר הספורטיביות אמר בכר כי "סכנין לא יתנו לאף אחד מתנות, הם יילחמו כמו שהם צריכים לעשות. לא אתייחס גם לקבוצות אחרות, כולן ספורטיביות והוכיחו את זה בפלייאוף העליון".

"אנחנו צריכים לנצח את המשחק האחרון בבית כדי לקחת אליפות, מה שקורה במקומות אחרים לא רלוונטי מבחינתנו", אמר בסיום.

קפטן האדומים ומי שאחראי על המקום בו היא ניצבת רגע לפני סיום העונה, אליניב ברדה אמר כי "אני לא חושב שלפני משחק כזה צריך לדבר יותר מדי. כל מה שהיה עד עכשיו, מאחור ונשאר עוד משחק אחד, בבית ואני בטוח שהקהל ידחוף. המטרה ברורה, צריך לנצח".

לדברי החלוץ, "בכדורגל אין מגיע, ננסה לעשות מה שעשינו כל העונה. אני מקווה שיהיו לנו חדשות טובות, אבל נהיה עסוקים בעצמנו". 

מאמן הצהובים מתל אביב, פטר בוס, שבסיום העונה עשוי לעזוב את הקבוצה לטובת אימון אייאקס מהליגה ההולנדית, אמר כי בסופו של דבר הם תלויים בתוצאה של באר שבע. "כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לנצח את המשחק שלנו ואחריו נראה מה באר שבע עשתה. השחקנים יודעים מה המצב כרגע וברור שזה משפיע על כולם. זה המשחק האחרון של העונה בליגה וקודם כל, נרצה לנצח אותו".

"הייתי שחקן הרבה זמן ואני שונא להפסיד", אמר בוס ההולנדי על שאלת חוסר הספורטיביות של סכנין. "בתור ספורטאי, אתה אף פעם לא רוצה להפסיד ואני בטוח שהשחקנים של סכנין יהנו ממשחק באצטדיון מלא ובאווירה נהדרת. אם באר שבע תנצח, היא תזכה ובתור שחקן, לא הייתי רוצה שיחגגו מולי אליפות ואני בטוח שגם השחקנים של סכנין לא רוצים את זה".

בוס סיפר על התחושות לאחר המחזור הקודם בו חיפה ניצחה בדקה האחרונה את באר שבע. "לא שיחקנו טוב במחצית הראשונה נגד בית"ר, אבל ההמשך היה טוב יותר. כבשנו וניצחנו ובסוף אתה שומע שבדקה האחרונה חיפה כבשה מול באר שבע. זה היה פנטסטי. לא בנינו על זה. היינו בפיגור חמש עם שני משחקים ופתאום זה מאוד פתוח שוב". 

ברק יצחקי, חלוץ המכבים, חזר שש שנים לאחור, לעונת 2010 אז גם כן הוכרעה האליפות במחזור האחרון של העונה. יצחקי, אז חלוץ בית"ר ירושלים הפסיד להפועל תל אביב משער של ערן זהבי באצטדיון טדי, במה שהכתיר את הפועל תל אביב כאלופה. "רן קדוש היה השוער של בני יהודה בערב ההוא ב-2010 ומה שזוכרים מאותה עונה זה את האליפות היפה של הפועל תל אביב ואת רן קדוש".

עבור הצהובים, המשחק במוצאי השבת יהיה גם משחק הפרידה האחרון מאצטדיונה הביתי, אצטדיון בלומפילד. "אני מקווה שניפרד מבלומפילד עם זיכרון טוב, שיישאר להרבה שנים", אמר יצחקי, "יש לנו יריבה טובה בשבת, ראינו את מכבי חיפה מנצחת את באר שבע, אבל אם נעשה את העבודה שלנו ונביא את היכולות שיש לנו, אני בטוח שננצח ואז נשמע מה התוצאה בבאר שבע".

גם יצחקי דיבר על שאלת חוסר הספורטיביות של סכנין כשאמר, כי "אין שחקן שרוצה להפסיד משחק. קרו אירועים עם סכנין, אי אפשר להתעלם, אבל צריך לשים את זה בצד. יש אמוציות, אבל אין שחקן שעולה למשחק ולא חושב איך הוא מנצח אותו".