המדיניות בהתיישבות - היתה לא מספקתאלירן אהרון

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, שבע רצון מהרחבת הקואליציה המסתמנת.

"הרחבת הממשלה היא דבר טוב בדרך כלל, על מנת לנהל ממשלה בצורה יותר יציבה ועם פחות לחצים. יחד עם זאת לא תמיד השותפים הם מתאימים ולכן הוקמה ממשלה צרה", הוא אומר בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו, "נכון להיום, כנראה שראש הממשלה ראה צורך להרחיב את הממשלה וזה דבר מבורך. השותף שנבחר, ליברמן - הוא בעיניי שותף ראוי מאוד לכהן כשר בממשלה וליטול חלק בממשלה ימנית שמנהלת מדיניות לאומית-ביטחונית רצינית".

יש לך ביקורת על שר הביטחון היוצא ככל הנראה, משה יעלון?

"אני לא רוצה להגיד ביקורת על שר הביטחון הקודם. הוא סייע להתיישבות - וקידם ועשה דברים. בקונסטלציה הנוכחית אנחנו מאמינים שהשר ליברמן יעשה את המיטב - ואנחנו סמוכים ובטוחים שהוא ימשיך תהליכים ביטחוניים משמעותיים וגם יפתח את ההתיישבות".

פרל מסמן את הנקודות שהממשלה עם ליברמן צריכה לתקן. "אני לא רוצה לבקר את שרי הממשלה. מה שיש לי לומר הוא שהמדיניות הכוללת של ממשלת ישראל בנושא ההתיישבות לא היתה מספקת. ציפינו להרבה יותר מממשלת ימין. אני מקווה שזה רק ילך ויתעצם".

להערכתו ליברמן אכן יביא את השינוי. "שר הביטחון החדש גר בגוש עציון וחבר קרוב שלנו ושל ההתיישבות בכלל. אני מאמין שהאמירות שלו הן לא מהשפה לחוץ ושהוא יעשה כדי לפתח את ההתיישבות ויעמוד על כך שנבנה בכל מקום שאפשר - וכמובן ימשיך את הלחימה העיקשת בטרור".