בני בגין
בני בגיןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"לפטר בצורה כזו שר ביטחון?", שאל השר לשעבר בני בגין הבוקר (שישי) בשיחה עם ערוץ 7, "נשלם מחיר יקר על ההתנהלות הזו בימים האחרונים ועל פיטוריו של יעלון מתפקיד שר הביטחון".

"מה היה צורך להגדיל את הממשלה? נפתלי בנט, איילת שקד ואורי אריאל יושבים בממשלת הימין הזו. אתה חושב ששר הביטחון יעלון לא רוצה לבנות בשטחי יהודה ושומרון? החלטה כזו היא על דעתו האישית? שלושת השרים של הבית היהודי יושבים בממשלה ויש הקפאת בנייה - בוגי יעלון אשם בזה?".

בגין תוקף בחריפות את המהלך בימים האחרונים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את ליברמן לשר ביטחון, "זהו מהלך הזוי ומסוכן. עכשיו תראו איזה שר ביטחון תקבלו. היום יום שישי תמיד טוב לפני שבת להיות אופטימים...".

לדעתו של בגין לא הייתה שום בעיה לממשלה להסתדר עם 61 חברי כנסת ולא היה שום צורך להגדיל ל-67 או 66 בלי אורלי לוי שפרשה אתמול, "החלטה אומללה", אמר.

בתוך כך המגעים של ראש הממשלה נתניהו עם חבר הכנסת אביגדור ליברמן להרחבת הממשלה קרובים לסיום, והליכוד וישראל ביתנו כבר החלו לנסח הסכמים קואליציוניים.

סקר "ישראל היום" ו"הגל החדש" מצא כי 43% מהציבור תומכים בצירוף ישראל ביתנו לממשלה, ואילו 38% מתנגדים. 48% מהציבור מעדיפים את צירוף מפלגתו של ליברמן לקואליציה, לעומת 31% שהיו מעדיפים לראות את המחנה הציוני ליד שולחן הממשלה. בה בעת נמצא כי 46% מהציבור מתנגדים למינוי ליברמן לשר הביטחון, בעוד 40% תומכים.

מסקר שנערך לבקשת ערוץ 2 עלה כי 37% מהציבור מעדיפים לראות את ישראל ביתנו בקואליציה, לעומת 24% שהיו מבכרים את המחנה הציוני. עוד נמצא כי 35% מהציבור מעדיפים את ליברמן בתפקיד שר הביטחון - 3% בלבד פחות ממשה יעלון.