בלאט. ישוב לאירופה?
בלאט. ישוב לאירופה?צילום: רויטרס

ארבעה חודשים עברו מאז פוטר דייויד בלאט, המאמן הישראלי, מקליבלנד קאבלירס המשחקת בימים אלה בגמר המזרח של ה-NBA. ארבעה חודשים בהם בלאט הוזכר כמועמד ללא מעט קבוצות בליגת הכדורסל הטובה בעולם, אך לבסוף לא חתם באף אחת מהן.

לאחרונה הוזכר שמו של בלאט כמועמד למספר קבוצות גם ביבשת הישנה, זו שבעקבות הצלחה בה הצליח להגיע לאמן בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA. בין הקבוצות אליהן נקשר שמו של בלאט נמצאות ברצלונה הספרדית ומכבי תל אביב, אותה הוביל לזכיה באליפות אירופה שבכדורסל.

בראיון מיוחד ל-USA TODAY, רגע לפני משחק מספר 3 של קליבלנד הלילה מול טורונטו בסדרת גמר המזרח, שבר בלאט שתיקה וסיפר לראשונה מאז פיטוריו על עתידו כמאמן ראשי. 

בראיון הדגיש בלאט כי ישאר מובטל עוד זמן רב, כשאמנם הוא שואף לחזור לאמן קבוצה, אך לא שולל גם את עמדת עוזר המאמן בקבוצת NBA.

"אני מתכוון לאמן בעונה הבאה", אמר בלאט, "לא מתכוון לשבת בחוץ. זה לא בטבע שלי. אני רוצה לעבוד, וזה יכול להיות בכל מקום". בדבריו התייחס בלאט גם לאופציות שעומדות בפניו באירופה. "אני לא רואה את עצמי משמש כעוזר מאמן איפשהו, אבל אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יהיה".

בראיון סיפר בלאט על השינויים המהותיים בין אירופה ל-NBA. "באירופה, בניגוד ל-NBA, יש הרבה יותר אחריות למאמן מול הצגה של השחקנים". בדבריו התייחס בלאט לעימות מול לברון ג'יימס שעל פי ההערכות הוא שגרם לפיטוריו של המאמן הישראלי. "ב-NBA כדאי מאוד שתשדר על אותו גל עם הכוכב שלך, אחרת אתה תהיה בבעיה".

בלאט שלח גם מסר של הצלחה לשחקני קבוצתו ולמאמן הקבוצה טיירון לו, ששימש כעוזרו במהלך העונה וחצי האחרונים. "אני מאוד שמח בשביל השחקנים והצוות המקצועי על העבודה שהם עושים, מכיוון שהם עושים עבודה טובה מאוד".