המתווה אושר. אסדת גז
המתווה אושר. אסדת גזצילום: רויטרס

ממשלת ישראל אישרה בצהריים (ראשון) את מתווה הגז המתוקן, אשר גובש בעקבות פסיקת בג"ץ בסוגייה זו, ואשר הוגש לממשלה על ידי שר האנרגיה שטייניץ וראש הממשלה נתניהו.

המתווה המתוקן כולל גרסה מרוככת של פסקת היציבות, אשר גובשה בעקבות החלטת בג"ץ לפסול את פסקת היציבות במתכונתה המקורית.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה נתניהו לאישור הצפוי ואמר, "הממשלה תאשר היום מתווה גז מתוקן. ההסכם החדש מטמיע בתוכו את ההערות שקיבלנו מבית המשפט העליון. כעת הדבר החשוב הוא לא להתעכב, להתקדם ולהביא את הגז שמביא גם משאבים עצומים לאזרחי ישראל - ברווחה, בחינוך, בבריאות, ובעצם בכל תחומי החיים".

"אני חושב שזה צעד חשוב ביותר, אפילו היסטורי, לכלכלת ישראל ובפרט לאזרחים, ואנחנו משתמשים במתנה שהעניק לנו הטבע לטובת המדינה ואזרחיה", אמר נתניהו.

ראש הממשלה בירך את השר שטייניץ ואמר, "ההישג הזה קודם כל רשום לזכותך, יובל. כשר האנרגיה אתה עבדת בצורה נמרצת, יצירתית, ללא לאות, ואני מאוד מעריך את זה ואני חושב שאזרחי ישראל צריכים להעריך את התרומה שלך".

"אני רוצה לציין שהיו כאן הרבה אנשים שתמכו ופעלו, אני חושב שהעבודה שלהם הייתה חיונית. אני אציין שניים, אבל זה לא אומר שלא היו רבים אחרים. אחד זה אבי ליכט, בסיוע המשפטי היצירתי והמוצלח מאוד שהוא נתן כאן, והשני זה מנכ"ל המשרד שלי, אלי גרונר. אני מבקש להודות גם לכם וגם לכל מי שסייע בידכם", הוסיף נתניהו.