המחבל לשעבר: צריך להלחם באסלאם

המחבל לשעבר מסעב חסן יוסף, בנו של אחד מראשי החמאס באיו"ש ששירת כסוכן של שירותי הביטחון הישראלי, השתתף בוועידה השנתית של הג'רוזלם פוסט בניו יורק והתייחס לקושי של בני העם הערבי להתנתק ממעגל האלימות והמוות.

"ישראל - האור היחיד במזרח התיכון"

"בשלב מסוים חשבתי שהעם היהודי הוא האויב של האנושות", סיפר יוסף, "חשבתי שהם האויב של העם שלנו, העם הפלסטיני".

דווקא המפגש עם מה שהוא מגדיר "המודיעין הישראלי", פתח לו צוהר אל עולם שלא הכיר - "עד שחוויתי מה היא בעצם האומה היהודית - דרך שירותי המודיעין ודרך החשיפה שלי לדמוקרטיה האמתית באוקיינוס של חושך. האור היחיד במזרח התיכון".

יוסף, שכתב את סיפורו בספר "בן החמאס", שיתף בחוויות שלו בארגון הטרור כאשר מסביבו הייתה האדרה של המוות במקרה שמדובר במוות שמביא להרוגים בקרב האויב. "בחברה המוסלמית הייתי עד לאמא ששלחה חמישה מילדיה למות בפיגועי התאבדות", סיפר. "זה אחר זה היא התקינה את חגורת הנפץ, ברכה אותם ואמרה: לכו תהרגו את היהודים".

"אבי התנתק ממני בגלל שהוא צבוע", סיפר יוסף בהתייחסות אישית לאביו שהוא מהמפקדים הבכירים של ארגון הטרור חמאס באיו"ש. "בפן האישי הוא אב אוהב", הדגיש יוסף, "אבל כשהוא מתחת למסיכת החמאס, שהוא לא יכל בלעדיה, הוא מפלצת - הוא משהו אחר".

"להלחם נגד האסלאם"

בעוד רבים מוסיפים ומדגישים את המילה "קיצוני" ל"איסלאם" כדי להבהיר שהבעיה היא לא בדת עצמה, יוסף בוחר לצאת בנחישות נגד כל האיסלאם - "אנחנו לא יכולים להשלות עצמינו. ישנה בעיה אסלאמית.
אל קאעידה, חמאס, חיזבאללה, הג'יהאד האסלאמי, דאע"ש, בוקו חראם - כל הארגונים האלו הורגים בשמו של אללה ולא בשם שם אל אחר מדת אחרת".

"האנושות והעולם החופשי צריכים להתאחד", קרא יוסף בתקיפות, "כמו ש... אמנם מאוחר מידי... העולם התאחד נגד הנאציזם. היום העולם החופשי צריך להתאחד נגד האיסלאם, לא נגד המוסלמים, אלא נגד האיסלאם כמערכת אמונות. כאשר נשיא העולם החופשי (אובמה) עומד ואומר שהאיסלאם היא דת של שלום - הוא יוצר את האקלים להיווצרות של יותר טרור".

BDS? למי אסור להתפלל באתר המקודש?

בהתייחסות לתופעת החרם (ה-BDS) יוסף בחר להצביע דווקא על המצב בהר הבית. "צבועי החרם נגד ישראל משווים את ישראל למשטר הגזעני בדרום אפריקה", אמר יוסף ושאל - "איך אפשר להשוות?".

יוסף ציין כי בירושלים, בירת העם היהודי, הממשלה הישראלית לא מאפשרת פולחן דתי ליהודים בבירה באתר המקודש ביותר. "והכל בגלל תקינות פוליטית - כדי לא להכעיס את המוסלמים וכדי להעניק להם חרות. כיצד אפשר להשוות?".

"אני אוהב את ישראל", הבהיר מסעב חסן יוסף בנחרצות, "אני אוהב את מה שישראל מייצגת - המוסריות שלה, הערכים שלה, הדמוקרטיה שלה והאהבה שלה. אומה שהצליחה לשרוד את השואה, ובמקום להכנס לתפקיד הקורבן ולהאשים את כולם, הם הצליחו להקים מדינה דמוקרטית - ממדינה צעירה למדינה מפותחת תוך פחות מ-25 שנים. זו דוגמה ומופת".