שחקני אוקלהומה. השפילו את האלופה
שחקני אוקלהומה. השפילו את האלופהצילום: רויטרס

רבות עוד ייכתב וייאמר על סדרת גמר המערב של ה-NBA העונה שמפגיש בין האלופה גולדן סטייט ליריבה המפתיעה מאוקלהומה. אחרי שניצחה את המשחק הראשון בסדרת הגמר, הלילה (בין ראשון לשני) סיפקה אוקלהומה הפתעה נוספת כשהשפילה בתצוגת כדורסל שטרם נראתה את האלופה מהעונה שעברה. האלופה היוצאת?

הפתיחה הייתה צמודה כששתי הקבוצות הלכו לאותם מהלכים שניצחו להם את המשחקים הקודמים בסדרה ביניהן. 4:30 דקות לסיום הרבע הראשון, הובילו המארחים מאוקלהומה בהפרש דו ספרתי בן 13 נקודות, עם 15:28, אבל גם זה לא שיתק לגמרי את שחקני האלופה. 

עם תחילת הרבע השני הצליחו עוד שחקני גולדן סטייט להשוות את התוצאה עם סל של אנדרו בוגוט שקבע שיוויון 40:40, אבל היה זה הרגע האחרון בו גולדן סטייט היוותה יריב לקבוצה המפתיעה מאוקלהומה.

עם הגנה חזקה מאוד בצד אחד של הפרקט והתקפה יעילה ביותר בצד השני, הצליחו שוב שחקני אוקלהומה לברוח לאלופה, ובשמונה הדקות האחרונות של המחצית הראשונה הייתה רק קבוצה אחת על הפרקט - וזו לא הייתה האלופה. אוקלהומה סיטי רצה ל-7:32 אדיר, ואל ההפסקה ירדו שתי הקבוצות כשאוקלהומה מובילים 47:72.

אם זה לא מספיק, דריימונד גרין ביצע עבירה בלתי ספורטיבית כשבעט בסטיבן אדאמס ועורר את חמת זעמם של האוהדים המקומיים. גרין אמנם ספג עבירה בלתי ספורטיבית משופטי המשחק, אך לא מן הנמנע כי בהמשך ידונו בעניינו בהנהלת הליגה ויחליטו להשעותו.

בכושר זה של שתי הקבוצות, המחצית השנייה הייתה מיותרת לגמרי, כשדקה לסיום הרבע השלישי הגיע ההפרש כבר לכדי 41 נקודות, עם 72:113.

ברבע האחרון שיחקו שתי הקבוצות עם הרכבים משניים כששני המאמנים החליטו להעניק מנוחה לשחקני ההרכב הראשון בידיעה שבמשחק השלישי דברים ייקבעו - האם האלופה מגולדן סטייט תודח כבר בשלב גמר המערב?

דוראנט הוביל את הת'אנדר עם 33 נקודות ו-8 ריבאונדים, ו-ווסטברוק סיים עם 30 נקודות, 12 אסיסטים ו-8 ריבאונדים. אצל האלופה סטף קרי סיים עם 24 נקודות, וקליי תומפסון סיים עם 18 כאלה. כל היתר לא הופיעו למשחק.

אוקלהומה סיטי עולה למאזן של 1:2 בסדרת גמר המערב. בדרך להופעה שניה בתולדותיה בגמר ליגת הכדורסל הטובה בעולם?