משה יעלון
משה יעלוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בדיון סוער בפאנל "הפטריוטים" על תמלולי ההדלפות מישיבות הקבינט במבצע צוק איתן, השמיע חבר הפאנל, שמעון ריקלין, טענות קשות נגד שר הביטחון והרמטכ"ל בזמן המבצע.

ריקלין אמר כי התמלולים מוכיחים שבנט צדק והצביע על האבסורד שעולה מתוך הדברים, "רק לפני מספר ימים יעלון אאמר לקציני צה"ל, 'אתם חייבים לדבר גם אם אתם חושבים בניגוד לדעת הדרג המדיני', ובדיון עצמו שעוסק בחיי אדם בוגי יעלון וגנץ מנסים לסתום את הפה לאלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, שלא יענה לשאלתו של בנט".

ריקלין המשיך בדבריו הקשים, "גנץ ויעלון שיחקו בחיי אדם, הימרו בחיי אדם, אמרו דברים שלא יקרו וכן קרו. גנץ אמר שלא יהיו מנהרות ויום אחרי כן גילו 4 מנהרות".

עירית לינור השיבה לדבריו של ריקלין, "במלחמה ובהערכת סיכונים לפעמים אחד צודק והשני טועה לא מתוך כוונה רעה. גם אם יעלון וגנץ טעו בהערכות שלהם וגם אם טעו בדרכי הטיפול שלהם, הם לא היו בקטע של לזרוק חיי אדם ישראלים. אתה מייחס להם סוג של כוונת זדון שהיא לא במקום".

העיתונאית ליאת רון טענה כי מה שנחשף עד כה הוא כאין וכאפס ביחס למה שעוד לא נחשף, "לא ראינו כלום, כשיצא הדו"ח המלא נבין איזה גועל נפש הלך שם. בנט היחיד שהבין מה קורה וידע וצדק. הבעיה שלי היא לא מה שהיה אלא מה שהולך להיות, ואנחנו הולכים לקבינט שהוא עוד יותר ברווז צולע שהיה אז".

עו"ד ארי שמאי ביקש להתייחס לנושא מזווית אחרת, "תפסיקו לעשות מהמנהרות אסון לאומי. נגיד שבנט צדק והם טעו, זה בסך הכל מנהרות".

דבריו עוררו עליו את כל המשתתפים. ליאת רון אמרה, "זה אנשים שיש להם מנהרות בפתח הבתים שלהם". לינור הוסיפה "מנהרות מפחידות אנשים יותר מטילים". 

שמאי לא נכנע והמשיך באותו קו, "אני מבין שמדינת ישראל מפחדת מפצצת אטום, נמאס לי כבר לשמוע על המנהרות האלה, נמאס לי לשמוע שהמנהרות האלה הן אסון קיומי. תפקידו של מבקר המדינה הוא לעסוק במלחמות, והלוואי שהאיום הקיומי על מדינת ישראל יהיו שתי מנהרות בקוטר של מטר וחצי".