אבי בניהו
אבי בניהוצילום: יוסי זליגר, פלאש 90

תא''ל במיל' אבי בניהו, לשעבר דובר צה''ל, תומך בדרישות שהציבה מפלגת הבית היהודי לייעול עבודת הקבינט המדיני-ביטחוני, כתנאי לתמיכת המפלגה בהרחבת הממשלה.

כזכור, בנט הבהיר לראש הממשלה כי יש לתקן את הליקויים בקבינט לאור דו"ח המבקר על מבצע ״צוק איתן״ ומלחמת לבנון השנייה. התוכנית לתיקון הליקויים כוללת בין השאר מינוי מזכיר צבאי ייעודי לחברי הקבינט שידאג לעדכונים ביטחוניים, הגברת סיורי שטח והקלה על גישת השרים למידע רגיש וחיוני. 

אני בניהו צייץ הבוקר בטוויטר, "נפתלי בנט צודק וזה לא פוליטי: צריך להעמיק את בסיס הידע וההבנה של חברי קבינט בענייני מודיעין, ביטחון, טכנולוגיה ומבצעים. בבסיס ובשוטף. דרישתו ראויה", קבע.

השר בנט עצמו סיפר לגלי צה''ל כי "כבר שנתיים וחצי אני מבקש מראש הממשלה ששרי הקבינט לא יהיו ממודרים, ידעו את האינפורמציה, שהשרים אשר שולחים חיילים לקרב יהיו כשירים לקבל החלטות".

ולמה דווקא כעת הוצבו הדרישות? ''קרו שני דברים: הגיעו לקחי 'צוק איתן' שרק חידדו את הצורך לבטל את המידור, והשני, איבדנו אדם מאד מנוסה וותיק, בוגי יעלון, מה שמעצים את האחריות שלנו".

"איני מבקש תפקיד או תקציב. אני מבקש להציל את אזרחי ישראל... בצוק איתן היינו כחוט השערה מלהותיר את יישובי עוטף עזה חשופים לפעולת מגה-טרור. אי אפשר לבנות על זה ששרים ירדו לשטח ויגיעו בעצמם, ככה לא מנהלים מלחמה. לו אני בנעליו (של רה''מ) אני הייתי הראשון לחזק את הקבינט", הסביר בנט.

לדבריו, אין שום היגיון ששרים לא יוכלו לקבל החלטות מושכלות. "מזה שנתיים וחצי אני מבקש מרה"מ להביא לכך שחברי הקבינט לא יהיו ממודרים. מפקד מחלקה בצבא עובר קורס קצינים, ואילו חברי קבינט, מפקדיהם, לא עוברים כל הכשרה או הכנה".

בנט סירב להעריך האם בסופו של יום דרישתו תיענה והממשלה תורחב. "צריך להיענות לדרישה. אם ייענו - תהייה ממשלת 66. אם לא  -נישאר עם 61", הבהיר.  

שר התיירות יריב לוין, שמנהל את המשא ומתן מטעם הליכוד, מתח ביקורת חריפה על התנהלות יו"ר הבית היהודי" ואמר לגלי צה''ל "אני חושב שיש הרבה פופוליזם וניסיון להציג את הנושא הזה כאילו הוא שיפתור את הבעיה.

"אני רוצה להזכיר שנפתלי בנט חתם איתנו הסכם קואליציוני לפני שנה. אני לא זוכר שהוא חתם שהוא רוצה לטפל בענייני הקבינט. אז זה נשתכח מליבו פתאום. וכזכור ההסכמים הקואליציוניים נחתמו הרבה אחרי מבצע צוק איתן", כך לוין.