אלקין באירוע ההשקה
אלקין באירוע ההשקהצילום: מרכז מורשת בגין

שר הקליטה, ירושלים ומורשת, זאב אלקין (ליכוד), השתתף הערב (שלישי) באירוע השקת ספרו של פרופ' אריה אלדד "דברים שרואים מכאן" שהתקיים במרכז מורשת בגין.

אלקין התייחס למצבה של המערכת הפוליטית וציין כי פוליטיקאי בישראל חייב להתעסק בפוליטיקה הפנימית, וכך גם נהגו ראשי ממשלה כוחניים בעבר וכאלו שהנהיגו מפלגות גדולות.

לדבריו, ראש ממשלה חייב להתחשב גם בגורמים פנימיים וגם בשותפים מבחוץ. השר אלקין הוסיף כי מימוש האג'נדה של ראש ממשלה תלוי בסדרי עדיפויות ועל כן עדיף יותר מ-61 תומכים בקואליציה.

בדבריו התייחס השר אלקין גם לנושא הגבלת כוחו של בית המשפט העליון ואמר כי זו טעות "להפיל" את הבעיה על בג"ץ. לדבריו, בג"ץ עובד במסגרת נורמטיבית שמוכתבת על ידי הכנסת, אך הוא וחבריו כשלו בינתיים בשכנוע העם להגביל את כוחו של בג"ץ וכרגע אין לכך רוב בכנסת. אולם, הדגיש השר אלקין, אנחנו ממשיכים לעבוד קשה כדי לשנות את המצב ומתקרבים לכך יותר ויותר.

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, שהשתתפה גם היא באירוע, התייחסה בדבריה לצירוף ישראל ביתינו לממשלה ואמרה כי מדובר בהזדמנות היסטורית ליישם את האידיאולוגיה של הימין גם בפרקטיקה.

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה באירוע כי ראש הממשלה נתניהו לא יבקיע תהליך מדיני לשתי מדינות לשני עמים- לא משנה מי ישב איתו בממשלה, למרות שמפלגת העבודה לאורך השנים נשאה תקווה באמונה אמיתית או מדומה שאוטוטו זה יקרה.