פה לרבבות. מוזס
פה לרבבות. מוזסצילום: פלאש 90

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ מוזס העלה היום (שלישי) בפני מליאת הכנסת את הבעיה הדחופה והבהולה של מחסור באוטובוסים לתחבורה הציבורית למירון בל"ג בעומר.

לדבריו, בשל ההוזלה בתעריפי הנסיעה עלה השנה מספר הנוסעים המבקשים להגיע למירון בעזרת התחבורה הציבורית, וחברות התחבורה מדווחות כי מכרו את כל מלאי הכרטיסים העומדים לרשותם במכירה מוקדמת.

"אנחנו מתקרבים לחג ל"ג בעומר שבו חוגגים רבבות-אלפי ישראל את יום ההילולה לרבי שמעון בר יוחאי. עד שלשום בבוקר נמכרו כ-200,000 כרטיסים ברכישה מוקדמת של כרטיסים בתחבורה הציבורית, ואני כאן רוצה להיות לפה לכל רבבות אלפי ישראל שאין להם מקומות. בכל שעה מתקשרים אלי מכול קצוות הארץ: תנו לנו אוטובוסים. סגרו את האפשרות להגעה ברכבים פרטים וההנחיה היא להגיע אך ורק בתחבורה הציבורית, אך לא יתכן שיהיה מחסור. אני מבקש מבעוד מועד להתמודד עם הדבר הזה ולהעמיד מספיק אוטובוסים של תחבורה ציבורית".

במקביל שיגר יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ אייכלר מכתב לשר התחבורה הדורש לתגבר את התחבורה הציבורית.

"בעקבות הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית והנחות לילדים, נוספו רבבות נוסעים המבקשים להגיע להילולא דרשב"י במירון. הבעיה היא שנחסמה כל דרך להגיע להר, מלבד בתחבורה הציבורית. כך נוצרה מחוייבות שלטונית, לספק תחבורה לכל יהודי שמבקש להתפלל. אכן נעשו הכנות ותכנונים רבים במשרד התחבורה. גם הציבור קנה כרטיסים מראש כנדרש. התוצאה המצערת היא שכמה ימים לפני ל"ג בעומר, כבר אין להשיג כרטיסים בערים חרדיות שונות. מתוך רצון לשלוט במצב התנועה, נוצרה אנדרלמוסיה. במקום להוסיף אוטובוסים נוספים מן השוק הפרטי ולתכנן את זרימת התנועה ביעילות, הופסקה מכירת הכרטיסים. ובכן, אסור לאיש להגביל את מספר הנוסעים למירון", כתב אייכלר.

הוא ציין במכתבו כי השנה זכינו לשיתוף פעולה של כלל הגורמים והמשרדים הממשלתיים, כל אחד בתחומו הוא. "גם בתחומים הקשורים למשרד התחבורה, נעשו תכנונים מקיפים והתארגנות תחבורתית עצומה, להולכת מאות אלפי נוסעים. כך גם נתיבי ישראל התקינו תאורת כבישים חשוכים, מפני פיקוח נפש וכן שילוט והכוונה לאורך הדרך ועוד פעולות רבות לבטיחות העולים למירון".

אולם לדבריו, "מתלונות שמגיעות לועדה עולה כי ישנן ערים שהסתיימו מכירות הכרטיסים המוקדמת לנסיעות למירון יומיים ושלושה לפני ההילולא. הובטח להוסיף אוטובוסים אך גם הם התמלאו מיד. אלפי אנשים לא הספיקו לקנות כרטיסים ואין להם את האפשרות להגיע ולהשתתף בהילולא במירון.

אייכלר קובע כי הציבור לא ישלים עם הגבלה מתוכננת של מספר העולים אל הציון בל"ג בעומר. "אנא, תן הוראה מיידית לכל הדרגים במשרד התחבורה, לשחרר מיד אישורים לשכור אטובוסים מכל הארץ, כדי להוליך את הציבור בדרך הטובה והישרה אל הר הציון במירון".