אוהדי בית"ר (ארכיון) סיימו את העונה במקום השלישי
אוהדי בית"ר (ארכיון) סיימו את העונה במקום השלישיצילום: פלאש 90

הפתעה בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. היום (רביעי) פסק הדיין עו"ד ישראל שמעוני כי מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים ייקנס בזכום של 40 אלף שקלים בשל פריצת אוהדי הקבוצה הירושלמית אל כר הדשא שבאצטדיון נתניה.

כזכור, במחזור הסיום של ליגת העל שבכדורגל, בו התארחה הקבוצה מהבירה באצטדיון בנתניה עת שיחקה מול הפועל רעננה, פרצו עם שריקת הסיום מאות אוהדי הירושלמים אל כר הדשא, והחלו לרדוף אחר שחקני קבוצתם האהודה.

השחקנים ברחו אל חדרי ההלבשה ובבית"ר רתחו מזעם על אוהדי הקבוצה כשבמעשיהם יכלו להוריד 10 נקודות ממאזן הקבוצה הירושלמית, מה שהיה מוריד אותם אל המקום הרביעי בטבלת ליגת העל שבכדורגל ולהפסד של 150 אלף שקלים, כמתחייב על פי תקנון ההתאחדות.

הדיין עו"ד שמעוני הסביר בפסק הדין שלו כי "לפי דו"ח המשקיף ויתר הראיות הנוגעות באירוע הפריצה למגרש, הפריצה לא הייתה למטרת אלימות אלא לשם חגיגה של הקהל עם שחקני הקבוצה, כפי הנראה על רקע הצלחתה היחסית העונה".

על כן, פבסק שמעוני, כי לא ירדו נקודות ממאזנה של הקבוצה הירושלמית, על אף שמדובר בהרשעה שלישית בעבירה זו. עוד פסק הדיין שמעוני כי בנוסף לקנס הכספי, כנגד הבית"רים יעמוד עונש על תנאי של משחק אחד ללא קהל למשך שנה.

החלטתו של שמעוני מהווה למעשה חותמת סופית על העונה של הקבוצה מהבירה, כשזו מסיימת אותה באופן סופי ומוחלט במקום השלישי בטבלת ליגת העל שבכדורגל, ובעונה הבאה תשחק במפעל האירופי, הליגה האירופית.

בעוד שבבית"ר קיבלו בסיפוק רב את ההחלטה של הדיין שמעוני, בהתאחדות היו מי שקבלו על החלטה זו שמהווה תקדים כשבכך נותן הדיין פתח לחגיגות אליפות בשנים הבאות, כשאוהדי קבוצה שיבקשו לחגוג עם השחקנים, יוכלו לעשות זאת ולו בשל העובדה כי לא מדובר בכניסה למטרת אלימות.