אוהדי חיפה אמש. הרסו את חגיגות הגביע הערב
אוהדי חיפה אמש. הרסו את חגיגות הגביע הערבצילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה (ראובן כהן)

פארסה בחגיגות מכבי חיפה בגביע המדינה שבכדורגל. מאות אוהדי הקבוצה הירוקה מהכרמל הגיעו לרחבה שמחוץ לאצטדיון סמי עופר, אצטדיונם הביתי, בכדי לחגוג יחד עם שחקני קבוצתם וראשי המועדון הירוק את הזכיה אמש בגביע המדינה שבכדורגל, זכיה שמגיעה לאחר 18 שנים עקרות.

פחות מ-24 שעות אחרי הזכייה בגביע המדינה, הגיעו הערב (רביעי) שחקני ואוהדי מכבי חיפה לרחבת האצטדיון העירוני כדי לחגוג יחד את התואר הראשון בחמש השנים האחרונות והגביע השישי בתולדות המועדון הירוק מהכרמל, שמגיע לאחר 18 שנים ללא זכיה בו.

למרות הופעות של הזמרים משה פרץ ושרית חדד שנקבעו מראש, חגיגיות אמיתיות של שמחה וכיף לא היו שם ברחבה שמחוץ לאצטדיון החיפאי, כששוב יוסי בניון, קפטן הקבוצה שהודיע כי יעזוב עם סיום העונה, והבעלים יענקלה שחר, העסיקו את האוהדים הירוקים.

עוד לפני הטקס שאמור היה להיות חגיגי ברחבת האצטדיון עם אוהדי הקבוצה, נפרד הבעלים שחר מקפטן הקבוצה בניון, כשזה הצהיר אמש בתום משחק גמר הגביע, בשידור חי, כי הוא עוזב את המועדון הירוק אליו שב לפני שנתיים מקריירה ארוכה ומרשימה ברחבי אירופה.

למעשה, הפרידה של שחר מבניון בארוחה החגיגית היוותה חותמת סופית לעזיבתו של הקפטן הירוק, כשנראה כי זה יחתום בימים הקרובים במדי סגנית המחזיקה, מכבי תל אביב.

בארוחה החגיגית אמר שחר כי הוא רוצה להודות ולהיפרד מבניון. "אני מודה לקפטן שלנו שעוזב אותנו היום על השנתיים שהסתיימו בגביע המדינה ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך, יוסי תמיד יישאר חלק מאיתנו" אמר שחר.

שחר גם בחר להתייחס בדבריו לאוהדים הרבים שתמכו בקבוצה במשחק הגמר שהתקיים אמש באצטדיון טדי שבירושלים. "אני נרגש יותר מאמש", אמר שחר, "אני נרגש מהנחישות שלכם, בפעמים שאני מגיע אני מדבר איתכם בראש ובראשונה על הנחישות, ואותה הצגתם אמש. אני נרגש מהקהל הרב שצבע את טדי בירוק, שעודד ללא הרף והגיע בהמוניו דרך ארוכה עד הבירה, זה לא מובן מאליו".

בארוחה החגיגית, בה גם נכח ראש העיר יונה יהב, נפרד שחר מהמנכ"ל איתמר צ'יזיק, ששימש בתפקיד זה במשך 14 השנים האחרונות. אך כל זה לא הכין את חיפה לביזיון שהתרחש ברחבת האצטדיון, שעה קלה לאחר מכן.

כבר בירידה של השחקנים מאוטובוס הקבוצה נתקל בניון, קפטן הקבוצה ומי שמזוהה יותר מכל שחקן הווה במועדון, עם הקבוצה מחיפה, בקללות ונאצות של עשרות אוהדים שהמתינו בצד. בין הדברים שנאמרו לבניון היו "איזה כיף יהיה בלי יוסי" ו-"אין לך כבוד".

בניון שנפגע מיחס הקהל לאורך העונה כולה וגם הערב במהלך החגיגות בחר שלא לעלות אל הצגת השחקנים, ומשדילג הכרוז על שמו של בניון חלק מהקהל הגיב בקריאות בוז.

רק לאחר התערבות של הבעלים שחר, עלה בניון על הבמה מבלי שיציגו אותו. הקהל הגיב מיד בשירת "יוסי מפחד" ו-"הוא צהוב", כשהם מתייחסים לדיווחים כי בניון סיכם כבר במדי מכבי ת"א לעונה הבאה. כמו כן שרו הקהל את שירו של קפטן הקבוצה לשעבר, יניב קטן, כמו אומרים לקפטן בהווה כי הוא בעיניהם לא נחשב לכזה.

כאמור, לא רק בניון חטף מקהל האוהדים הרבים, כשגם נשיא המועדון והבעלים יענקל'ה שחר ספג קריאות בוז רמות מ-10,000 אוהדי הקבוצה הירוקה. שחר שעלה לבמה בכדי לנאום, נקטע על ידי הקהל פעמיים כשאלה מנעו ממנו לנאום. שחר עוד ניסה להרגיע את האוהדים כשאמר כי "באנו לערב שמח, למה להשבית את השמחה", אך כשנקטע בפעם השלישית, ולא הצליח לנאום בשל הפרעות הקהל, ירד מהבמה ונטש את המקום.

בתגובה לעזיבתו של הבעלים את המקום, עזבו בזעם גם כל מאות האוהדים, עוד בטרם החלה להופיע הזמרת שרית חדד, כשגם השחקנים החלו לעזוב את רחבת האצטדיון ועלו לאוטובוס הקבוצה הרבה לפני סיום הערב.

המנכ"ל העוזב איתמר צ'יזיק עלה לבמה ונזף באוהדים כשאמר כי "ממחר אני אוהד הקבוצה מהיציע ולא חלק ממכבי חיפה. תדעו לכם שהגביע כאן בזכות אדם אחד - יעקב שחר. מי שחושב שיכול להיות אחרת בלעדיו, הוא טועה. דעו לכם, כל הקהל של מכבי חיפה, שזה בזכותו".

חבריו לקבוצה של בניון, שובל גוזלן ועטאא ג'אבר ניסו לדבר אל ליבם של האוהדים כשאמרו כי "בניון הוא אגדה. אין שני לו ואין שלישי לו, מעריץ אותו מאז שהייתי ילד. עצוב שהוא עוזב".

"לא קל להיפרד מיוסי בניון, הוא דמות לחיקוי ואנחנו אוהבים אותו. למדנו ממנו המון, זו דמות שקל וכיף ללמוד ממנה", אמרו השניים.