ארכיון
ארכיוןצילום: דוברות המשטרה

פריד אחמד חסן, בעל טור ביומון אל-וטן הבחרייני, פרסם באחרונה מאמר בו הוא מבקר את תופעת טרור הסכינים בישראל ובעולם. לטעמו מעשים שכאלה הם פשעים שרק מגבירים ומלבים את השנאה כלפי מוסלמים וערבים.

חסן מציין בדבריו כי המותקפים בטרור הסכינאות הם עוברי אורח תמימים והדבר מגביר את הסלידה הכללית ממעשים אלה.

חוקרי מכון ממר"י מתרגמים את המאמר שפותח בהשוואה למעשי סכינאות באירופה. אודות השימוש בכלי נשק זה הוא מציין כי "מבחינה מוסרית, השימוש בנשק קר נתפס כפחדנות מאחר שהוא לא מאפשר למותקף להגן על עצמו. גם אם ההתקפה אינה נעשית מאחורי הגב ויהיו ההצדקות אשר יהיו, מדובר בפעולה מגונה שיש להתנגד לה".

כשהוא מתמקד במניעים המובילים לטרור הסכינאות דווקא בישראל כותב חסן כי "גם אם המניע לדקירה מוצדק מבחינה תיאורטית, הוא אינו מקובל ע"י חלק מהאנשים מסיבות פרקטיות... יש הסבורים שהבעיה היא שהמותקפים הם אנשים שהריגתם רק תגביר את השנאה כלפי הערבים והמוסלמים ואת הפגיעה בהם.

"איש אינו יכול להתגאות בכך, מאחר שמדובר בפשע... לכן יש הסבורים שדרך זו של פיגועי דקירה לא תוביל לניצחון, ושאלה התוקפים אחרים בצורה כזו או אחרת רק מספקים תירוץ לאויבי הערביות והאסלאם להגביר את שנאתם כלפי כל הערבים והמוסלמים, והם מציבים את הערבים והמוסלמים, ובמיוחד אלה שגרים במערב ובפלסטין הכבושה, בפני סכנות שונות, כך שהם עלולים להיות מותקפים בכל עת וללא סיבה".

לטעמו ולהערכתו של הכותב "השנאה כלפי הערבים והמוסלמים גברה מהרגע שבו מי שאינו מבין את ההשלכות של מעשיו החל לתקוף את אלה שאין להם קשר ישיר למה שקורה".