יענקלה שחר. לא עוזב את העיר
יענקלה שחר. לא עוזב את העירצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

לא עוזב את העיר. אחרי שאמש הופסקו חגיגות הזכיה בגביע המדינה שבכדורגל של קבוצת מכבי חיפה, ברחבת האצטדיון העירוני, אצטדיון סמי עופר, נשיא הקבוצה ומי שעומד בראשה שנים רבות, יענקל'ה שחר, יוצא במסר תקיף לאוהדים המתפרעים.

"משנת 1984 אני במכבי חיפה, 8 שנים כספונסר ו-24 שנים כבעלים", פתח את דבריו הבעלים שחר. "32 שנים ירוקות שבאו על חשבון אלף ואחד דברים שיכולתי לעשות. מעולם לא התלוננתי, תמיד חשבתי איך לשפר ולהיטיב את העשייה שלנו במקצועיות, בהקצאת תקציבים ובצניעות".

שחר סיפר כי ההצלחה של הקבוצה עמדה בראש ובראשונה בזכות תמיכה, ולאו דווקא כספית. "הצלחנו ולא מעט בזכות התמיכה שקיבלנו, לא תמיכה כספית אלא הערכה לפעולות בתחום הספורטיבי והערכי".

שחר אמר כי התרגש מהגעת אוהדי הקבוצה בהמוניהם לאצטדיון טדי שבבירה, בכדי לתמוך בקבוצה במשחק גמר גביע המדינה שבכדורגל. "היה מרגש לראות את אלפי האוהדים ממלאים את היציעים בטדי, תומכים בקבוצה לאחר עונה לא מוצלחת ועוזרים לקבוצתנו האהודה לזכות בגביע. והנה, דווקא בערב הוקרה שהכין לכבוד כולנו, ראש עיריית חיפה יונה יהב, מצאה קבוצה של "אוהדים" שרובם נולדו לאחר בואי למכבי חיפה, להתנהג בצורה שמבישה ושאינה מכבדת את המועדון".

"אני מתנצל בפני ראש העיר על השתלשלות העניינים. אין בעל תפקיד, שחקן או קבוצת אוהדים שיכולים לשים את עצמם מעל המועדון" הבהיר שחר, "זה בדיוק מה שקרה לנו ביומיים האחרונים וזה דבר שאי אפשר להסכים לו. אין לי בעיה ששרים למישהו שהוא צהוב או למישהו אחר שיר כל שהוא. בהחלט יש לי בעיה ששרים שירים עם מילים גסות כפי ששרו גם אתמול באירוע. זה לא נעים לאחרים ביציעים ומאוד לא חינוכי כשאלפי ילדים יושבים עם או בלי הורים ביציע".

לדברי שחר, אין זו הפעם הראשונה בה הוא נתקל בהתנהגות שכזו מאוהדי הקבוצה. עם זאת הוא מבהיר, כי תופעה שכזו לא תביא אותו להתייאש מהקבוצה ולמכור לכל המרבה במחיר, אלא דווקא ההפך מכך. "התופעה היא בגדר הפרעת הסדר הציבורי והיא אינה מרפה את ידי אלא ממלאת את הסוללות המניעות אותי על מנת למגר את התופעה וכך נעשה בעזרת כל הגורמים הרלוונטים".

לסיום אמר שחר כי "בין הדברים שרציתי לומר אתמול הייתה תודה אישית לאוהדים הרבים שליוו אותנו בנאמנות לאורך עונה לא מחמיאה".