הדרום פורח. אחרי שהפועל באר שבע זכתה באליפות המדינה בליגת העל שבכדורגל, גם בליגת העל שבכדורסל הקבוצה הדרומית ביותר מוכיחה כי הספורט בדרום בפריחה.

הפועל אילת, סגנית האלופה מהעונה שעברה, העפילה הערב (חמישי) אל חצי גמר הפיינל-פור של ליגת ווינר סל, בתום ניצחון מותח וצמוד משלשה בשניה האחרונה למשחק מול עירוני נהריה. האילתים ניצחו את נהריה הערב בתוצאה 86:85, ולמעשה ניצחו את סדרת רבע הגמר כשהיה זה הניצחון השלישי ברציפות על הקבוצה מהצפון.

עבור הצפוניים מדובר בלא פחות ממכה כשהעונה הסדירה שלהם הייתה העונה הטובה ביותר בתולדות הקבוצה, כשסיימו אותה כשהם מדורגים במקום הרביעי בטבלת הליגה. אל המשחק הערב עלו הצפונים כשהם יודעים כי הפסד יביא לסיום העונה עבורם בניגוד למצופה מהם.

אחרי ששני המשחקים עד כה בסדרה היו דומים מאוד, הגיע המשחק השלישי הערב, ולמעשה קבע סופית - אילת מעפילה בפעם השניה ברציפות אל חצי גמר הפיינל-פור וקרובים אל שחזור הגמר מהעונה שעברה, במידה שהפועל ירושלים תעפיל גם היא אל סדרת חצי הגמר.

הפתיחה אמנם הייתה שייכת לשחקני נהריה המקומיים כשאסנטי פתח היטב עם 5 נקודות מהירות. בדומה לשני המשחקים הקודמים בסדרה, גם הערב היה המשחק צמוד, לפחות לאורך רובו של הרבע הראשון. לאחר 10 דקות של משחק ירדו הדרומים ביתרון מזערי, 23:19.

האילתים המשיכו את המומנטום שלהם מסוף הרבע הראשון גם עם פתיחת הרבע השני כשהגנת נהריה לא הסתדרה עם התקפת האורחים והפער הלך וגדל.

נהריה לא ויתרה ולא התייאשה ותוך פחות מחצי דקה הצליחה למזער את ההפרש עד למרחק של 5 נקודות, אך אז הגיעה שלשה של קיין שקבע 41:33 לזכות אילת עם ירידת הקבוצות להפסקת המחצית.

אילת חזרה מההפסקה אל המחצית השניה עם התקפה יעילה ביותר כששוב ושוב הלכו אל מתחת לסלים, שם לנהריה לא הייתה תשובה מספקת. היתרון של אילת הגיע כבר להפרש דו ספרתי, אבל נהריה שוב חזרה למשחק והורידה את ההפרש לנקודה בלבד.

אל הרבע האחרון עלו שתי הקבוצות כשהפער עומד על 6 נקודות בלבד לזכות הדרומיים מאילת, עם 66:60, ונראה היה שהמשחק יוכרע רק עם שריקת הסיום ממש.

ואכן כך היה. בעוד שאילת נתקעה דווקא ברבע האחרון והמכריע, נהריה הלכה פנימה אל האואל וקלארק, ועם ריצת 0:9 לזכות הצפוניים המקומיים, קבעו הם מהפך בתוצאה עם 76:79.

הפעם הייתה זו נהריה שנקתעה עד שהגיע קלארק עם שלשה מטורפת מהפינה שהגדיל ל-78:84. העניין סגור? ממש לא. קיין עם פאול וסל וחטיפה, ושמחון עם פאול וסל נוסף הורידו ל-83:84, והכל היה פתוח, פחות מדקה לסיום המשחק.

אחרי שברקוביץ' הצעיר קלע רק נקודה אחת מקו העונשין, ווייאט עם שלשה גדולה מעל הגנת נהריה קבע 86:85 לזכות סגנית האלופה תשע שניות לסיום המשחק. משם נהריה כבר לא חזרה.

בסיום, אילת חוזרת לזירת הפשע, להיכל הפיס ארנה שבבירה, שם תשחק מול המנצחת מבין הפועל ירושלים והפועל תל אביב בסדרת חצי גמר הפיינל-פור. האם אילת תעפיל שוב אל משחק הגמר ובדרך תנקום באלופה מירושלים?