טלב אבו עראר
טלב אבו ערארצילום: פלאש 90

חבר הכנסת טלב אבו עראר מהרשימה המשותפת משגר מסר מתריס לעבר המערכת המדינית והביטחונית ומצהיר כי חברי הכנסת הערבים נחושים לקיים תפילה במסגד אל-אקצה במהלך חודש הרמדאן מבלי להתחשב בהחלטה האוסרת על כניסת חברי כנסת לרחבת המסגד.

בראיון היום לעיתון חמאס "פלסטין" אמר אבו עראר, "ההחלטה הזו פוגעת בחופש הפולחן והיא התקבלה במסגרת הרדיפה הפוליטית את האזרח הערבי הפלסטיני ואת מי שמייצג אותו...אין זכות למנוע ממוסלמי כלשהו בין אם הוא אזרח רגיל או חבר פרלמנט מלקיים פולחן דתי במסגד אל-אקצה".

אבו עראר הוסיף, כי חברי הפרלמנט הערבים העבירו מסר כתוב ליו"ר הכנסת, ראש הממשלה ומפכ"ל המשטרה בדבר כוונתם לממש את זכותם הטבעית לקיים את הפולחן הדתי בתוך מסגד אל-אקצה במהלך חודש הרמדאן.

לדבריו, ביקור חברי כנסת יהודים בהר הבית יגרום להצתת האזור, ולא הגעתם של חברי הכנסת המוסלמים אשר מעוניינים לקיים תפילה במסגד כחלק מאמונתם הדתית.

הוא האשים את הממשלה בהמצאת אמתלות וב"החלטות גזעניות" כדי להרחיק את חברי הכנסת מציבור המוסלמי והמקומות הקדושים לאסלאם. לחודש הרמדאן קדושה גדולה אצל הפלסטינים ולא ייתכן שקדושה זו תישלל בהחלטות של ישראל, אמר.