ג'קי לוי
ג'קי לויצילום: פלאש 90

השדרן ג'קי לוי, אב גרוש, הושעה בסוף השבוע מהגשת התוכנית "משפחה גרעינית" בגלי צה"ל בכפוף לעריכת בירור בעניינו.

מפקד התחנה ירון דקל השעה את לוי לאחר שחשף בשידור חי כי זמן קצר קודם תחילת התוכנית נמנע ממנו לאסוף את ילדיו מבית הספר, למרות שמדובר ביום בו הוא אמור לקחת אותם אליו על פי ההסדר בינו לבין גרושתו.

לוי היה נסער מאוד, וסיפר כי הילדים היו אמורים לשבת לצידו באולפן בזמן השידור ולבלות עימו בהמשך היום.

דבריו נאמרו בתוכנית ששודרה ביום רביעי אחר הצהריים, הקישור להקלטת התוכנית מאותו יום לא מופיע בעמוד הארכיון של "משפחה גרעינית" ונראה כי הסיבה לכך נעוצה בדבריו של לוי.

לאחר שמסר את גירסתו למה שאירע, בקול רועד מזעם ועלבון, אמר לוי לשרון קנטור, שהגישה עמו את התוכנית: "אני רק רוצה לומר... שכל מי שיש טיפת תבונה בקודקודו יודע מה היה קורה אם היה הפוך. אם אישה גרושה היתה מספרת פה, עכשיו, על זה שבן זוגה הזכר עשה את מה שגרושתי עשתה היום. מה שהיה קורה זה שכוחות משטרה היו עוצרים בחריקת בלמים בכניסה לבית הספר, ולפני הילדים, לפני החברים של הילדים, לפני ההורים של החברים של הילדים, היו גוררים את אותו זכר פורע חוק אל תוך הניידת.

"מכיוון שאישה ממין אישה עשתה את זה, זה איכשהו יעבור... לא מבחינתי... שום ניידת, שום חריקת בלמים. שום אזיקים. זה המצב", קונן.

"והעובדה שמתוך 120 חברי הכנסת שמתפרנסים מכספי המיסים שלך ושלי, שרון, אין אחד שמוכן להתגייס לדבר שכבר ידוע שהוא העוול הלאומי במדינה הזאת, זה ביזיון שאין לו שם. זה באמת חרפה. חבר כנסת אחד שמוכן לנגב את הפחד הנוראי מארגונים מסויימים. ארגונים שהם בעצם ארגון להב"ה או 'לה פמיליה' של המשפחה. והוא מסביר לך בדחילו ורחימו שלא, ויש לו משפחה לפרנס, והוא רוצה להיבחר גם בקדנציה הבאה''.

קנטור הגיבה: "אני רוצה להגיד לך שזה מאוד מסעיר אותי וזה מאוד קשה וזה מהדהד לי דברים אחרים מהילדות שלי והילדות של אחרים, ואני איתך וזה נשמע לי מאוד קשה".

"נורא, נורא, זה מוציא את החשק לחיות, ממש", ענה לוי.

קנטור הוסיפה, עם זאת: "אני רק רוצה להגיד שכרגע, כעיתונאי, אתה יודע שזו תקופה שבה נשים עושות תיקון. תקופה קשה מאוד להיות גבר, זה בטוח. זה מה שאני יכולה להגיד לך".

"את יודעת", ענה, "זה מה שבארגון להב"ה אומרים על יהודים. בדיוק. עשו לנו את זה אלפיים שנה אז עכשיו אנחנו נשרוף להם את הבית... שיתנקמו באותם גברים שגררו אישה אל המערה שלהם עם נבוט קוצני. אני זה לא הם. וכל יתר האבות הגרושים שהדבר הזה הוא מנת חלקם – לא הם הגברים שעשו לכם את זה אלפיים שנה!".

פעילים למען חיזוק התא המשפחתי וזכויות אבות מנסים זה שנים ארוכות לפעול לשיפור מצבם של אבות גרושים אך לדבריהם הם נתקלים בפחד מוחלט של חברי כנסת מפני ארגוני הנשים, ובראשם עמותת "שדולת הנשים" מיסודה של הקרן החדשה לישראל.

במהלך חודש יוני אמור להתקיים בגן הוורדים שמחוץ לכנסת מאהל מחאה של אבות גרושים בתקווה "לגרום לחברי כנסת להתגבר על חששותיהם" ולהתגייס בכל זאת למענם.