רונאלדו. אלוף אירופה שנה שניה ברציפות
רונאלדו. אלוף אירופה שנה שניה ברציפותצילום: רויטרס

מדריד לבנה. ריאל מדריד היא אלופת אירופה לעונת 2015/16. למעשה, פעם שניה שריאל זוכה באליפות אירופה לאחר ניצחון בגמר על היריבה העירונית, אתלטיקו מדריד, כשבפעם הקודמת שעשתה זאת הייתה בעונת 2013/14.

בניגוד לפעם הקודמת שהגיעה לגמר האלופות, הפעם אתלטיקו הגיעה בצדק אל משחק הגמר כשבדרך ניצחה יריבות עדיפות בהרבה דוגמת ברצלונה הספרדית, ואכן משחק הגמר השנה היה אחר לגמרי מזה שלפני שנתיים.

גם הפעם אמנם אתלטיקו נכנסה לפיגור מוקדם, אך הערב (מוצאי שבת) היא הצליחה להשוות את התוצאה ואף הייתה קרובה לעשות מהפך, אילו לא הייתה מחמיצה את בעיטת העונשין מ-11 מטרים שנשרק לזכותה בדקה ה-48 של המשחק.

לבסוף, אחרי שהמשחק הלך להארכה שגם שם אף אחת מהקבוצות לא הכריעה את התוצאה, הלכו השתיים לדו קרב פנדלים, בסופם ריאל היא זו שניצחה כשחונאפראן החמיץ את הבעיטה לזכות אתלטיקו ושם סוף לסיכויי קבוצתו לנקום בהפסד התואר היוקרתי בפעם הקודמת שהגיעו אל משחק הגמר.

ריאל ניצחה בתוצאה 3:3 בדו קרב הפנדלים, והניפה את תואר האליפות היוקרתית בפעם ה-11 בתולדותיה באצטדיון סן סירו שבאיטליה. מאמן ריאל, זינדין זידאן, מי ששיחק במועדון הספרדי בעבר ונחשב לסמל הקבוצה נכנס לדפי ההיסטוריה, כשהפך לראשון שזוכה בליגת האלופות כשחקן, כעוזר מאמן ועכשיו גם כמאמן ראשי.

בפתיחה שתי הקבוצות הרבו לבצע עבירות כשאתלטיקו המשיכה לשחק את סגנון המשחק שלה שבזכותו הגיעה בפעם השניה לגמר ליגת האלופות, לא דבר של מה בכך עבור הקבוצה השלישית בליגה הספרדית.

מהר מאוד התחילו שחקני ריאל לשחק כדורגל ולהתעסק פחות באגרסיביות של היריבה העירונית, מה שהשתלם להם תכף ומיד כשסרחיו ראמוס כבש את שער היתרון לאחר 15 דקות של משחק, מעמדת נבדל. ראמוס היה זה שהבקיע גם את השער בגמר העונה שעברה.

אחרי מחצית ראשונה שהייתה כמעט כולה בשליטת הלבנים ממדריד, החלו שחקני אתלטיקו להראות את הפוטנציאל הטמון בהם ולהתמקד בשליטה בכדור. בדקה ה-48 בעיטת עונשין מ-11 מטרים שנשרקה לזכותם של שחקני אתלטיקו הוחמצה אך השער היה באוויר.

בדקה ה-79 הגיעה אתלטיקו על שכרה כשפריירה קראסקו הבקיע את שער השיוויון, וביתר 11 הדקות שנותרו לזמן החוקי לא הצליחה אף אחת מהקבוצות לכבוש את השער המנצח.

אל ההארכה הגיעו שתי הקבוצות כשהן חסרי כוחות, והכל כבר היה ידוע מראש - ההכרעה תעבור לדו קרב פנדלים מ-11 מטרים. בבעיטות העונשין ניצחה ריאל וזכתה בתואר הכי יוקרתי של העונה, הרבה יותר מתואר האליפות של הליגה בספרד אותו הפסידה לברצלונה.

שחקני אתלטיקו בסיום. שוב מפספסים את התואר
שחקני אתלטיקו בסיום. שוב מפספסים את התואררויטרס