מפגינים בכניסה לירושלים
מפגינים בכניסה לירושליםצילום: תנועת התתעוררות

עשרות פעילים מתנועת "התעוררות" הפגינו הבוקר (ראשון) בכניסה לעיר ירושלים.

ההפגנה התקיימה עקב מה שהם מכנים בתנועה "התנתקות" ממשלת ישראל מירושלים והוצאת משרדי ממשלה ותאגיד השידור הציבורי אל מחוץ לעיר.

הפעילים חסמו את כביש היציאה מירושלים במשך דקות ארוכות עד שהמשטרה פינתה אותם בכוח. במהלך חסימת הכביש סגן ראש העיר, עופר ברקוביץ, עוכב לתשאול במקום.

הפגנה זו הינה חלק ממאבק שמתקיים בשנים האחרונות בהובלת תנועת התעוררות, להעברת משרדי הממשלה, אשר ממוקמים בניגוד לחוק מחוץ לירושלים, לעיר.

פעילי התעוררות החזיקו שלטים הנושאים את הסיסמאות "עוצרים את ההתנתקות מירושלים", "מודיעין של זהב", "קול ישראל ממודיעין" ו-"על חומותיך מודיעין הפקדתי שומרים". הפעילים חסמו את הכביש תוך צעקות "עיר בירה בלי ממשלה- ביזיון למדינה".

בהתעוררות מדגישים כי לא יוכלו לקבל את המצב בו שרי הממשלה מדברים גבוהה גבוהה על ירושלים, טוענים שהם נאבקים על מעמדה הבינלאומי ועל חוסנה הכלכלי והביטחוני, אך בפעולותיהם פוגעים בחוסנה ובמעמדה אנושות.

בתנועה מבטיחים כי ההפגנה הבוקר היא איתות לבאות וכי עד יום ירושלים המאבק יגבר ויתחזק. אנשי התנועה משוכנעים כי הציבורי הישראלי בכללותו שותף למאבקם ומבין את האבסורד ומקווים כי גם ממשלת ישראל תבין. עוד נזכיר כי לפני מספר שבועות הגישה עיריית ירושלים עתירה לבג"צ בדרישה למנוע את הקמת תאגיד השידור החדש במודיעין.

"ממשלת ישראל מתנתקת מירושלים", אמר סגן ראש העיר ברקוביץ ויו"ר תנועת התעוררות, "המגמה של עזיבת משרדי ממשלה את העיר מתחזקת בניגוד גמור לכל ההצהרות של ראש הממשלה ושל שריה, ובראש הדברים עזיבת תאגיד השידור הציבורי והמדען הראשי. זוהי מציאות קשה ביותר, הפוגעת בעוגנים התעסוקתיים של ירושלים, מפחיתה משרות איכותיות ועומדת בניגוד גמור לתוכניות הפיתוח הכלכלי של העיר, לחיזוק תעשיית ההייטק והמעמד היצירתי בקולנוע טלוויזיה ומדיה. הממשלה הזו פוגעת בירושלים דווקא אחרי שנה וחצי של משברים ביטחוניים. אנחנו מתכוונים להיאבק בעזיבת משרדי הממשלה בכל דרך, ציבורית פוליטית וגם משפטית. אני גאה בפעילים שיצאו להפגין הבוקר, אנחנו נחריף את פעולות המחאה ולא נרפה עד שנעצור את ההתנתקות הזו".