החייל לירן לוק, בן 25, מתנדב כבר חמש שנים במחנה פיקוד העורף ברמלה, במסגרת תוכנית "גדולים במדים" של עמותת "יד לילד המיוחד".

לירן נולד עם חירשות מוחלטת ואובחן גם עם מוגבלות שכלית התפתחותית. לאחר סדרה של כ-30 ניתוחים השתפרה במעט יכולת השמיעה שלו, אך הוא עדיין נותר אילם וכבד שמיעה.

בגיל 18 קיבל פטור משירות צבאי מסיבות בריאותיות, אבל לא ויתר. לאחר שנתיים של ניסיונות להתגייס, גילה אותו סא"ל במיל' אריאל אלמוג, מייסד ויו"ר תוכנית "גדולים במדים", המשלבת 250 צעירים עם צרכים מיוחדים ב-15 בסיסי צה"ל, מחיפה ועד אילת.

אריאל שהיה אז מפקד מחנה פיקוד העורף ברמלה, שמע את המקרה הקשה ואת הסבל שעבר לירן, והחליט לאמץ אותו אישית. בחודש אוגוסט 2010 עלה לירן על מדי צה"ל ומאז הוא משרת בתפקיד אחראי במחסני החירום של פיקוד העורף.

לירן הינו בן למשפחה חד הורית מאשדוד, וקשור מאוד לאמו לילך. בסופי שבוע מסיע אריאל את לירן לבית אמו ומחזיר אותו ביום ראשון לבסיס. לירן שסובל מחרדות קשות, מסכים לנסוע רק עם אריאל, שעושה זאת כבר חמש שנים באהבה גדולה.

לאחרונה נבחר לירן להיות מצטיין פיקוד העורף לרגל יום העצמאות ה-68 של ישראל. בטקס רב משתתפים הוענק לו אות ההצטיינות על ידי אלוף פיקוד העורף יואל סטריק, שלא הסתיר את התרגשותו והעניק לו חיבוק חם.