סגנית ראש העיר ירושלים חגית משה
סגנית ראש העיר ירושלים חגית משהצילום: לשכת סגנית ראש העיר

גם השנה, כמידי שנה, פנו ארגוני השמאל עיר עמים ותג מאיר לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולמפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי בדרישה לא לאפשר את מעבר ה"ריקודגלים" המסורתי ביום ירושלים ברובע המוסלמי שבעיר העתיקה.

במכתבם טענו כי "אנו עומדים על כך שיתאפשר למוסלמים לציין את ימי הרמדאן ללא הפרעה וללא פגיעה בתנועה באזור הרובע המוסלמי שבעיר העתיקה בירושלים. אנו סבורים כי מצעד הדגלים אינו יכול לעבור בזמן זה ברובע המוסלמי.

''בשנה שחלפה עמד בית המשפט העליון על חובתן של הרשויות לאפשר חופש תנועה של התושבים במהלך המצעד ולמנוע אירועי גזענות ואלימות. העובדה כי חודש הרמדאן הוא בחפיפה ליום ירושלים מחייבת את שינוי תוואי המצעד מתוך כבוד הן לדת המוסלמית ולתושבי הרובע המוסלמי והן לדת היהודית שלאורה מתבקש לציין את יום ירושלים ברגישות ובחוכמה", נכתב.

בהמשך המכתב פירטו עמותות השמאל מקרי אלימות מילוליות בודדים שהתרחשו במצעד בשנה שעברה על מנת להדגיש עד כמה חמור לטעמן מעבר ה''ריקודגלים'' ביום ירושלים.

צביעותם של עיר עמים ותג מאיר נחשפו כאן למעשה במכתב אחד בודד. הרי שאת חופש התנועה אותו שוללים ליהודים בהר הבית הם אינם רואים כהפרה של חופש התנועה, גם את האלימות המילולית אותם סופגים יהודים בהר הבית או בדרך אליו הם אינם רואים באותה חומרה. הרי שגם ליהודים יש את חופש הפולחן וגם את דתם צריך לכבד.

בנוסף, לא זכור שעיר עמים פנו למשטרת ישראל בעת קיום מרתון ירושלים או מירוץ הפורמולה 1, אירועים אשר גרמו לשיבושי תנועה לכל תושבי העיר ופגעו לכאורה בחופש התנועה שלהם. הרי שגם כאן ניתן לומר שיש פגיעה בחופש התנועה ובשיבוש חיי התושבים.

אל קריאה זו הצטרפו למרבה התדהמה סיעת "ירושלמים" החברה בקואליציה ומוזר שדווקא סיעה המתיימרת לייצר את "הירושלמים" הצטרפו לקריאה כל כך חמורה נגד העיר ירושלים.

אך את עיר עמים לא מעניינות זכויות האדם של היהודים. שהרי יום ירושלים הוא יום חגה של העיר, חג אותו ניתן להקביל ליום העצמאות. זהו יום איחודה ושחרורה של העיר אשר חזרה לריבונות יהודית מלאה אחרי 2000 שנה.

אין ספק שהרובע המוסלמי בעיר העתיקה הוא נקודה רגישה בעיר אך אין זה אומר שעלינו לפסוח עליו במצעד הדגלים השנתי. נהפוך הוא. המעבר ברובע המוסלמי הוא חיזוק הריבונות היהודית והישראלית בעיר ירושלים.

גם הטענה של עיר עמים בדבר המצב הביטחוני הרגיש של השנה האחרונה שבגינו יש לדלג על הרובע המוסלמי היא טענה חלולה. ככל שנגביר את הנוכחות היהודית בעיר העתיקה, ברובע המוסלמי ובמקומות רגישים אחרים בעיר, כך נגביר את ריבונותנו ואת הביטחון האישי אל מול גל המרצחים והדוקרים.

טוב יעשו בעיר עמים אם יפסיקו לשרת את אדוניהם באירופה ויחלו לשרת את העיר ירושלים, האינטרסים שלה ושל תושביה. ריקוד הדגלים השנתי הוא אירוע מכונן וקריטי להמשך קיומה של ירושלים היהודית והציונית וככל שעמותות השמאל ימשיכו לנסות ולחבל בו, כך נמשיך אנחנו, נציגי הציבור בעיריית ירושלים, להמשיך ולהגדיל את תקצוב העירייה למצעד.

הם יעתרו נגד ירושלים, אנחנו נחגוג את איחודה ואת יופיה.